سید حسین درویشی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این آموزش های استاندارد از فردا برای نخستین بار در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان گلوگاه برگزار می شود .
وی با بیان اینکه بیشتر دکل بندهای استان و حتی کشور اهل شهرستان گلوگاه هستند، ادامه داد : دکل بندی شغل پرمخاطره‎ای است که حتی اگر همه جوانب کار به ‎دقت سنجیده شود، بازهم هر لحظه خطر مرگ و یا جراحت بر اثر سقوط یا برق‌گرفتگی وجود دارد.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اینکه دکل بندی یکی از مشاغل اصلی در شهرستان گلوگاه است، گفت : این حرفه در گلوگاه پایلوت بوده و در بسیاری از مناطق کشور برای شغل دکل بندی از کارگران این شهرستان استفاده می شود .
درویشی با بیان اینکه مردم این منطقه به دلیل فقدان فرصت شغلی متنوع تن به این شغل می دهند ، اعلام کرد : متأسفانه در طول سال‌های گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰ دکل بند گلوگاه ای کشته و بیش از یک هزار نفر نیز مصدوم و مجروح شدند .
وی اظهار کرد که متاسفانه پیش از این فعالان این حوزه به صورت سنتی و ابتدایی آموزش می دیدند که علت مرگ بسیاری از این افراد نیز به همین دلیل بوده است .
درویشی گفت : برای تجهیز امکانات مرکز فنی حرفه ای گلوگاه برای آموزش استاندارد دکل بندی تاکنون هیچ هزینه ای نشده است و بر اساس امکانات قبلی انجام می شود تا هزینه ای تحمیل نکند
سرپرست فنی و حرفه ای مازندران اظهار کرد : استانداردسازی دکل بندی شامل آموزش بکارگیری نکات ایمنی و حفاظتی، بهره مندی حرفه ای از انواع ابزار و تجهیزات و ماشین آلات و آموزش مهارت کار در شرایط متفاوت است.
درویشی همچنین افزود : مدت زمان برگزاری آموزش استاندارد دکل بندی 160 ساعت است که 40 ساعت آن نظری و 120 ساعت آن آموزش عملی می باشد.
دکل بند شغلی از مشاغل حوزه برق است که شامل وظایفی از قبیل ردیف چینی قسمت های مختلف دکل ، مونتاژ دکل برق و مخابرات، نصب، راه اندازی و تست نهایی دکل های خطوط انتقال نیرو ، مخابراتی و TLIBSUA طبق نقشه برابر نصب صدا و سیما می باشد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.