به گزارش ایرنا، عبدالرسول کازرونی روز دوشنبه در نشست ستاد بازدید دانش آموزی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: این افراد در2 بخش دولتی و خصوصی هفت میلیون و 97 هزار و 402 نفرساعت آموزش های مهارتی در چهار خوشه صنعت، کشاورزی، فرهنگ، هنر و خدمات را فراگرفتند.
وی اظهار کرد: این میزان آموزش های فنی و حرفه ای در استان بوشهر نسبت به تعهد سال گذشته 124درصد افزایش نشان می دهد.
کازرونی اضافه کرد:سال گذشته 2هزار 467نفر در 179 دوره در رشته های جوشکاری، برق، عمران، ایمنی وبهداشت، مالی و بازرگانی، صنایع شیمیایی وفلزی، ابزاردقیق وفناوری اطلاعات در اجرای تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آموزش دیدند.
کازرونی افزود: برای توسعه آموزش های مهارتی هم راستا با نیاز بازار کار استان بوشهر 76 استاندارد آموزشی مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای توسعه مهارت های مورد نیاز این صنعت تدوین شده است.
وی، آموزش 446 نفر در 34 دوره در رشته های جوشکاری، صنایع فلزی، تأسیسات، عمران، صنایع ساختمان و معماری در راستای تفاهم نامه با نیروگاه اتمی را از دیگر برنامه های اجرایی این مجموعه در سال گذشته عنوان کرد.
کازرونی بیان کرد: برای فراهم سازی زمینه اشتغال مهارت آموختگان با تهیه بانک اطلاعاتی و ارسال به نیروگاه اتمی بوشهر و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای به کارگیری نیروهای آموزش دیده گام هایی مهم برداشته شده است.
وی گفت: آموزش سه هزار و 269 نفر در پادگان های نظامی و سه هزار و 263 نفر در روستاها از دیگر فعالیت های این اداره کل در سال گذشته است.
کازرونی، مهمترین برنامه آموزش فنی و حرفه ای در سال جدید را برنامه ریزی آموزشی بر اساس ظرفیت بازار کار و نیاز مناطق آموزشی استان عنوان کرد.
وی با اشاره به طرح بازدید دانش آموزان از مراکز آموزش فنی و حرفه ای گفت: همه دانش آموزان باید در کنارتحصیل خود را به مهارت آموزی در یک حرفه که به آن علاقه دارند، موظف بدانند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.