به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون امور عمرانی استاندار مازندران روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: این 2 منطقه برای بررسی و تصویب به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.
علی نبیان با اشاره به اینکه در حال حاضر 24منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد، افزود :بندر فریدونکنار با ظرفیت بالای حمل و نقل دریایی به عنوان سومین منطقه ویژه اقتصادی استان پس از بندر امیر آباد و نوشهر به کمیسیون مجلس معرفی شده است.
وی با بیان اینکه دشت 400هکتاری در چمستان نور که سند مالکیت بخش خصوصی آن توسط سازمان مدیریت برنامه ریزی مورد برسی قرار گرفته است، ادامه داد: این منطقه با توجه به وجود ظرفیت های مهم گردشگری طبیعی به عنوان نخستین منطقه ویژه اقتصادی گردشگری استان مورد تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه هفته گذشته ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیایی سند موافقتنامه موقت در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری را در چارچوب همایش اقتصادی آستانه در قزاقستان به امضا رساندند، گفت: مناطق ویژه اقتصادی فرصتی برای سرمایه گذاری ،واردات و صادرات است.
**انتخاب محل منطقه آزاد مازندران تا یک ماه آینده
معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: در نشست استاندار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان ، مقرر شد تا با همکاری تیم های کارشناسی از مراکز علمی استان و سازمان منطقه آزاد کشور تا یک ماه آینده محل منطقه آزاد استان معرفی شود.
وی با بیان اینکه با همکاری و تعامل ،همه مردم و مسئولان باید به نظرات کارشناسی تیم های بررسی کننده احترام بگذارند، گفت: امسال نباید فرصت گرفتن یکی از هشت منطقه آزاد کشور در مجلس شورای اسلامی را از دست بدهیم.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.