روابط عمومی منطقه‌آزاد انزلی اعلام کرد: در رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام خزر شطرنج‌باز نوجوان گیلانی با پیروزی بر ولکوف روس قهرمان اروپا شگفتی‌ساز شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی بیان کرد: در رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر که با حضور ۸۰۰ شطرنج باز از ۲۶ کشور در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی منطقه‌آزاد انزلی درحال برگزاری است، آرش داغلی شطرنج‌باز نوجوان گیلانی با ریتینگ 2328 با پیروزی برابر ولکوف روس قهرمان اروپا و شطرنج‌باز شماره یک این دوره از مسابقات در دور سوم از مسابقات شگفتی‌ساز شد و با عملکرد مثبت خود توانست ریتینگ خود را 40 واحد ارتقاء دهد و با کسب ریتینگ 2583 ضمن قرار گرفتن در جایگاه چهارم، در آستانه کسب نورم قرار گرفته و نتایج 3 دور پایانی، نورم استاد بزرگی یا بین‌المللی داغلی را مشخص خواهد کرد، این در حالی است که شطرنج بازان گیلانی همچنان در دور پنجم و ششم این مسابقات صدرنشینی خود را حفظ کرده و همایون توفیقی در پایان دور ششم در صدر جدول قرار گرفت.

در دور پنجم از شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر و در جدول A بازی مهم و حساس امیررضا پور رمضانعلی از گیلان با همایون توفیقی از گیلان با تساوی خاتمه یافت. وادیم مالا خاتکو از بلژیک توانست بردیا دانشور از ایران را مغلوب کند و بازی هیمال کوسین از هندوستان با ویتالی برنادسکی از اوکراین نیز مساوی شد. در پایان دور پنجم امیر رضاپور رمضانعلی و همایون توفیقی از گیلان و مالا خاتکو از بلژیک با 4 امتیاز در صدر جدول A قرار دارند.

 در جدول B بهرنگ کبودی از ایران برابر هموطن خود رضا میرزاجانی به پیروزی رسید. محمدرضا عابدی از ایران آرناش بایوژن از قزاقستان را مغلوب کرد و سعید عابدیان از ایران بر آبتین خان از ایران به پیروزی رسید و در پایان دور پنجم کبودی و عابدی هر دو از ایران با 5  امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند.

در جدول بانوان رقابت بین پرنیان قمی از گیلان با فاطمه خادمی و مونس مبینی با مهدیس مهدوی با نتیجه تساوی خاتمه یافت و ساناز اسماعیلی از گیلان پارمیدا قزاقی را شکست داد و در پایان دور پنجم جدول بانوان مونس مبینی با 4/5 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و پرنیان قمی و ساناز اسماعیلی از گیلان با 4 امتیاز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در دور ششم شانزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام خزر و در جدول A همایون توفیقی از گیلان وادیم مالاخاتکو از بلژیک را شکست داد. امیر رضاپور رمضانعلی از گیلان مقابل ویتالی برنادرسکی از اوکرین مغلوب شد و آریا امیدی از گیلان نیز مقابل پوریا درینی از کرمان به پیروزی رسید و در پایان دور ششم همایون توفیقی به تنهایی با 5 امتیاز در صدر جدول جای گرفت.

 در جدول B بهرنگ کبودی از محمدرضا عابدی شکست خورد و سعید عابدیان مقابل مهدی فلاح به تساوی رسید و در پایان دور ششم محمد عابدی با 6 امتیاز صدر نشین بلامنازع این گروه شد.

در جدول بانوان و در دور ششم پرنیان قمی از گیلان ماندانا رضایی را شکست داد و ساناز اسماعیلی از گیلان نیز مونس میینی را از پیش رو برداشت و در پایان دور ششم ساناز اسماعیلی و پرنیان قمی از گیلان و مهدیس مهدوی از تهران با 5 امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند.

رقابت های بین‌المللی شطرنج جام خزر تا ۱۵ اسفند در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های منطقه آزاد انزلی ادامه دارد و ۳۰ داور بین المللی مسوولیت قضاوت این رقابت‌ها را به عهده دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.