حسین افضلی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : 60 درصد از سرمایه برق استان فقط در 2 ماه پیک مصرف استفاده می شود در حالی که بیش از 10 ماه از سال خاک می خورد و بلا استفاده است
به گفته وی عمده سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف از جمله نیروگاه ها ، شبکه توزیع ، ترانس ها و مبدل ها و همچنین ایستگاه های تقویت است که در اکثر سال بخش زیادی از این ساختار بلا استفاده است .
مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان اظهار کرد : میانگین مصرف در بیش از 10 ماه از سال حدود یک هزار و 800 مگاوات در سراسر استان است که این میزان در فصل پیک مصرف به حدود سه هزار مگاوات می رسد که رشد 70 درصدی را نشان می دهد .
افضلی با بیان اینکه بخش قابل توجه از این مصرف به کولر ها و تهویه های خنک کننده مربوط می شود ، افزود : به راحتی می شود با اصلاح الگوی مصرف و مدیریت در بهره وری از انرژی برق صرفه جویی قابل توجهی انجام داد .
وی یکی دیگر از عوامل افزایش مصرف را بازگشت خوش نشین ها از استان های همجوار به شهرها و روستاهای مازندران دانست .
**35 درصد از مصرف در دوران پیک از سوء مصرف است
مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان تاکید کرد : بیش از 35 درصد از مصرف در زمان پیک از سوء مصرف مشترکین برق است که می توانند با مدیریت صحیح از این موضوع جلوگیری کنند .
وی تاکید کرد : با صرفه جویی در این بخش می توان هزینه ها و اعتبارات را به جای تولید مضاعف انرژی به سمت اصلاح شبکه ، استاندارد سازی آن ، افزایش کیفیت خدمات و همچنین جایگزینی تجهیزات و نوسازی آنها هدایت کرد .
افضلی خاموش کردن سیستم سرمایشی در مواقع فقدان استفاده ، تنظیم کولرها روی درجه مناسب ( 25 درجه ) و عدم استفاده از وسائل برقی پر مصرف در زمان پیک مصرف بخصوص اواسط روز را اقداماتی ساده اما موثر برای مدیریت مصرف دانست .
مدیرعامل برق منطقه ای گلستان و مازندران گفت: مردم اگر در تابستان امسال برق بدون قطعی و خاموشی و مصرف دائم می خواهند ، باید همراهی داشته باشند و مصرف خود را مدیریت کنند.
افضلی با اشاره به پیش بینی افزایش هفت تا هشت درصدی پیک مصرف در استان مازندران و کشور گفت: مازندران به علت شرایط مهمان پذیری و حضور جمعیت شناور و ساخت و سازهای ویلایی بیشتر از میانگین کشوری افزایش مصرف دارد.
**مردم هشدار کاهش آب و تولید برق را جدی بگیرند
مدیر شرکت توزیع برق منطقه ای مازندران و گلستان تاکید کرد : به دلیل کاهش بارندگی ها و به تبع آن کاهش آب پشت سدها و توربین های تولید برق ، مردم حتما کمبود انرژی برق راجدی بگیرند .
افضلی اظهار کرد : در حال حاضر نیروگاه های برق آبی کشور با کمبود 30 درصدی آب مواجه هستند که در تولید برق تابستان آنها تاثیر خواهد گذاشت .
تابستان سال گذشته مردم سراسر مازندران در مرداد ماه حدود سه هزار مگاوات مصرف کردند که رکورد جدید در مصرف برق بود .
این درحالی است که میانگین مصرف در 9 ماه بهار ، پاییز و زمستان دراین استان حدود یک هزار و 800 مگاوات است که در تابستان افزایش 100 درصدی را نشان می دهد .
امسال شرکت برق منطقه ای مازندران برای تامین مصرف بالای برق در تابستان71 پروژه را برنامه ریزی و پیش بینی کرد که تا کنون 190 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و برای اتمام باقی پروژه ها به 170 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.
بر اساس اعلام شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان توان تولید انرژی برق استان حدود 2 هزار مگاوات است که در زمان پیک مصرف باقی را از شبکه سراسری دریافت میکند .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.