سید عیسی میرشفیعی روز سه شنبه در گفت و گو باایرنا افزود : خانواده ها برای اینکه به ترافیک ثبت نام مواجه نشوند ، هرچه سریع تر برای غربالگری اقدام کنند .
وی با بیان اینکه سال گذشته تحصیلی 60 هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفتند ، افزود : امسال برای جلوگیری از ترافیک در غربالگری ، این طرح از دی ماه سال پیش آغاز شد که تاکنون 40 درصد از دانش آموزان غربالگری شدند.
معاون پرورشی با اشاره به 40 مرکز غربالگری فعال در سراسر استان ، اظهار کرد : خانواده ها می توانند از طریق مهد های کودک و پیش دبستانی ها برای نوبت غربالگری فرزندان خود اقدام کنند .
میر شفیعی همچنین گفت : ثبت نام دانش اموزان ابتدایی از اول خرداد آغاز می شود و کودکان بر اساس سامانه جدید ثبت نام حتما باید غربالگری را انجام داده باشند .
هدف از اجرای طرح غربالگری انجام معاینات جسمانی و استعدادی شامل اندازه گیری قد، وزن، فشارخون، معاینه چشم، شنوایی، گفتار، قلب و ریه، گوش و حلق و بینی، شکم، اندام ها، ستون مهره ها و انجام آزمایشات غربالگری است.
معاینات هوش ، توانایی یادگیری و بهداشت دهان و دندان از جمله معایناتی است که در طرح غربالگری انجام می شود .
پیش بینی می شود امسال حدود 60 هزار دانش اموز از پایه پیش دبستانی وارد پایه اول ابتدایی شوند .
بر اساس آمار سال گذشته که نخستین سال غربالگری دانش اموزان بود ، بیش از 60 هزار دانش آموز غربالگری شدند که حدود 100 نفر دارای شرایط خاص بودند که به مدارس استثنایی هدایت شدند.
در حال حاضر 281 هزار دانش آموز از 530 هزار دانش آموز استان مازندران در مقطع ابتدایی در حال تحصیل هستند .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.