به گزارش خبرنگار ایرنا ، کیومرث سلگی، روز سه شنبه در مراسم تحویل یک واحد مسکونی به خانواده دارای 2 معلول در شهرستان بهشهر در شرق مازندران آمار خانواده های دارای 2 عضو معلول در کشور را 16 هزار خانوار اعلام کرد.
وی یادآور شد: بنیاد مستضعفان با همکاری بهزیستی، خیران و دیگر دستگاهها برای 16 هزار خانواده دارای 2معلول در کشور، منزل مسکونی تامین می کند.
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور با اعلام اینکه از تعهد ساخت 16 هزار واحد مسکن برای خانوارهای 2 معلول و بیشتر در کشور تاکنون عملیات اجرایی 8 هزار واحد اغاز شده گفت : 3 هزار واحد مسکن نیز تحویل شده است.
معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان مازندران هم در سخنانی گفت: واحدهای مسکونی خانوارهای 2 معلول به منظور سازمان دهی مسکن معلولان و تلاش برای فراهم کردن سرپناه براساس تفاهم نامه چندجانبه بهزیستی، بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، خیران و بنیاد مستضعفان احداث می شود.
نورالدین علاء الدینی افزود: خیران از ستون های اصلی در بهزیستی هستند که تعهد مسکن بخشی از این کمک ها است و در سال جاری با کمک خیران 250 زوج جوان مازندرانی با هزینه جهیزیه 20 میلیون تومانی برای هر جوان، به خانه بخت رفتند.
وی گفت: در بخش مسکن معلولان سال گذشته 40 میلیارد ریال اعتبار بهزیستی در بخش مسکن معلولان مازندران بود که محقق شد و قریب به 140 واحد مسکونی ساخته و تحویل شد.
به گزارش ایرنا ، یک واحد مسکونی برای خانواده دارای دو معلول بهشهری، با زیربنای 100 متر مربع و با هزینه کرد 2 میلیارد و 200 میلیون ریال (زمین و ساختمان) ساخته شده است.
استان مازندران بر اساس آمارهای رسمی دارای حدود 400 خانوار دارای 2 معلول است .
/ 7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.