به گزارش خبرنگار ایرنا ، رضوان حکیم زاده روز شنبه در آیین تکریم از معلمان نمونه مازندران در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری بر ضرورت تکریم مقام معلم در عمل تاکید کرد و افزود : یکی از مصادیق عملی تکریم معلم ، واگذاری اداره امور به خودشان است .
وی با تاکید بر این که تکریم عملی مقام معلم باید در ستادهای آموزش و پرورش به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد ، گفت : زمان آن فرا رسیده است تا ستادها ، اختیار اداره مدارس را به مدیران واگذار و خودشان سیاست گذاری کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : تفویض اختیار ، تنها یک بخشنامه اداری نیست ، بلکه پذیرش این اصل مسلم است که در یک جامعه فرهنگی و آموزشی نقش مسئولان باید هدایتگری و تسهیل گری باشد.
وی افزود : دخالت نکردن بقیه سازمان ها ، احترام به تصمیم گیری ، واگذاری حق تربیت و واگذاری امور به شکل واقعی و محترم شمردن توانایی های معلمان ، مصداق احترام عملی ستادی های آموزش و پرورش به معلمان است.
حکیم زاده احترام گذاشتن به تصمیم های فرهنگیان را از دیگر مصادیق تکریم مقام معلم دانست و گفت : فرهنگیان که ارزشمندترین و شایسته ترین شهروندان کشور محسوب می شوند ، می توانند در باره امور خودشان تصمیم گیری کنند و باید این اختیار به خود آنها واگذار شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : تکریم فرهنگیان باید از سوی همه به صورت واقعی انجام شود و تمام دستگاههایی که دست کمک به سوی آنها دراز می شود ، باید بپذیرند به جای این که آموزش و پرورش باشند ، باید در کنار این نهاد آموزشی بایستند.
وی احترام گذاشتن به تصمیمات آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تخصصی و پرتوان کارشناسی را ضروری دانست و گفت : باید مانند همه اصناف ، تصمیماتی که وزارت آموزش و پرورش با یک پشتوانه علمی اتخاذ می کند ؛ مانند حذف آزمون های آسیب رسان که منطبق بر هیچ اصول تربیتی نبود ، مورد احترام همگان واقع شود.
حکیم زاده افزود : متاسفانه شاهد بودیم دیگرانی که تخصصی در اداره علم و تعلیم و تربیت نداشتند در این زمینه تصمیم می گرفتند ، در حالی که حق معلمان و حق شورای علی آموزش و پرورش است که به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری و متشکل از نخبگان ، منطبق با اصول تعلیم و تربیت تصمیمی را به صلاح فرزندان این سرزمین اتخاذ کنند.
وی گفت : برنامه وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید این است که همه ما باید کودکی کودکان خود را به رسمیت بشناسیم ، چون زمان آن رسیده ما بزرگترها از تجاوز به سرزمین های کودکان دست برداریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : این که تصمیم بگیریم کودکان آیینه آرزوهای ما بشوند و در کلاس های مختلف به جای آنها تصمیم گیری و ثبت نامشان کنیم، برچسب بزنیم و جدایشان کنیم ، در نظام های آموزشی دنیا بدون کاربرد است و جوابگو نیست.
وی افزود : طبقه بندی مدارس سبب بازتولید طبقات اجتماعی در جامعه می شود و شکاف اجتماعی را روز به روز بیشتر و انسجام اجتماعی را تهدید می کند.
او ادامه داد : در این مسیر آگاه سازی خانواده ها رسالت مدیران و فرهنگیان است و نباید فرزندان و دانش آموزان با رفتار مقایسه ای مواجه شوند .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با بیان اینکه مازندران باسوادترین استان کشور است افزود: این استان در زمینه های متعددی از جمله جذب نوآموزان و دانش آموزان، کاهش نرخ تکرار پایه، پوشش تحصیلی و میانگین مدرک تحصیلی معلمان پیشتاز است.
در پایان این مراسم 50 تن از معلمان نمونه استانی با حضور چند تن از نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل شدند.
استان مازندران 39 هزار نیروی فعال در آموزش و پرورش دارد که 24 عزار نفر از این تعداد معلمان مدرسه هستند .
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.