به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی سه شنبه در همایش استانی بازگشایی مدارس در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه با بهره برداری از این واحدها در مجموع 75 هزار متر مربع به فضای آموزشی خوزستان اضافه می شود بیان کرد: در تابستان امسال نیز 500 مدرسه در خوزستان با 2 هزار کلاس درس تعمیر شد.
وی با تاکید بر بکارگیری تمام امکانات توسط فرمانداری ها و شهرداری ها همزمان با بازگشایی مدارس اظهار کرد: امسال به دلیل اینکه انتخاب و انتصاب اعضای شوراهای شهر و شهردارها با فصل بازگشایی مدارس تداخل پیدا کرد با برخی تنگناها و مشکلات در این خصوص روبه رو بودیم.
شریعتی افزود: توسعه زیر ساختی آموزش و پرورش، همگانی کردن آموزش پیش دبستانی، و دایر کردن کلاس های آزمون سراسری، کنترل مبادی بی سوادی و رصد دانش آموزان در معرض ترک تحصیل و اقدامات پیشگیرانه آن از یک سال گذشته در خوزستان قوت گرفته و در حال اجرا است.
استاندار خوزستان گفت: برنامه شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل با کمک سازمان های مردم نهاد انجام گرفته و پارسال بیش از یک هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و مورد تعلیم قرار گرفتند.
وی اظهارکرد: از جمله برنامه های امسال در حوزه آموزش و پرورش،تقویت بسیج سواد آموزی در پاییز و زمستان، توجه ویژه به آموزش پیش دبستانی و دایر کردن کلاس های آزمون سراسری است.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه امسال درصد قبولی رتبه زیر هزار در آزمون سراسری در خوزستان 60 درصد افزایش یافته گفت: درصد قبولی رشته پزشکی در آزمون سراسری امسال نیز در خوزستان افزایش یافته و در برخی از مناطق محروم نیز میزان قبولی در رتبه های زیر هزار صددرصد افزایش یافته است.
وی افزود: تلاش شد که عدالت آموزشی در خوزستان ترویج یابد و به آموزش دانش آموزانی که استعداد دارند اما امکانات لازم را نداشتند بیشتر توجه شده است.
شریعتی با تاکید بر اینکه تمامی مسئولان استانی باید به خدمات رسانی هر چه بیشتر به دانش آموزان نهایت تلاش خود را داشته باشند بیان کرد: آخر هر ماه جلسه ای را با مسئولان هر شهرستان خواهم داشت و عملکرد مسئولان هر شهرستان را درخدمات رسانی به دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می دهم.
وی با بیان اینکه مسئولان درطول سال تحصیلی به ورزش دانش آموزان توجه داشته باشند گفت: سرانه کنونی استخر دانش آموزی در خوزستان صفر است هر چند تا پایان امسال چهار استخر دانش آموزی در خوزستان بهره برداری و سال آینده نیز چهار استخر دیگر راه اندازی می شود.
وی افزود: نسل جدید به دلیل ماشینی شدن زندگی مثل 20 سال گذشته کشورهای توسعه یافته دچار اضافه وزن شده اند به همین منظور توجه به ورزش دانش آموزان، آینده سالمی را خواهد ساخت.
شریعتی گفت:کتابی توسط آموزش و پرورش خوزستان با عنوان 'برنامه های توسعه ای آموزش و پرورش خوزستان' تهیه شده که در آن 20 شاخص توسعه آموزشی تعیین و معرفی شده که باید شهرداران و فرمانداران با این شاخص های آشنا و در برنامه کاری خود قرار دهند؛ نحوه اجرای این شاخص ها در شهرستان پایش می شود.
وی بیان کرد: مدیری را در خوزستان می خواهیم که تحول گرا باشد؛ مدیرانی که نتوانند موقعیت فعلی را ارتقا دهند موفق نیستند و مدیرانی حمایت می شوند که به شاخص های توسعه ای توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه تا یک سال آینده مدارس کانکسی در خوزستان جمع آوری می شوند افزود: بر همین اساس تفاهم نامه ای با معاون وزیر آموزش و پرورش برای جمع آوری مدارس کانکسی منعقد کردیم که بر اساس این تفاهم نامه یکصد میلیارد ریال استانداری خوزستان و یکصد میلیارد ریال وزارت آموزش و پرورش اعتبار برای انجام این کار در نظر گرفته شده است و کانکس هایی که جمع آوری می شود جایگزین مدارس چادری و عشایری می شود.
شریعتی گفت:از شرکت توزیع برق اهواز و خوزستان و شرکت آبفای اهواز و خوزستان خواسته شده تا زمان تخصیص اعتبار با توجه به بازگشایی مدارس، انشعاب آب و برق مدرسه هایی که تکمیل و آماده بهره برداری هستند را انجام دهند.
وی با اشاره به راه اندازی تاکسی اینترنتی در اهواز اظهار کرد:با راه اندازی این تاکسی امکان رصد دانش آموزان توسط خانواده ها در تردد مسیر مدرسه و بالا رفتن امنیت در حمل و نقل دانش آموزان فراهم شده است.
در این همایش از کتاب ' برنامه های توسعه آموزش و پرورش خوزستان' که 20 شاخص توسعه آموزشی را مشخص کرده رونمایی شد.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.