به گزارش خبرنگار ایرنا ، انجمن آوای اوتیسم نخستین انجمن اوتیسم استان مازندران برگزاری این دورهمی را پیشنهاد کرده است تا از این طریق فضا و فرصتی برای حضور مادران بیماران اوتیسم و دیگر افراد علاقمند به آشنایی از این بیماری فراهم شود .
مدیر عامل انجمن آوای اوتیسم مازندران روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : نخستین جلسه دورهمی مادران بیماران اوتیسم مازندران ساعت 15چهارشنبه این هفته همزمان با روز بیماران خاص در ساری برگزار می شود .
وحیده تَهَم افزود : این برنامه فرصتی را برای مادران این بیماران ایجاد می کند تا بتوانند از این طریق ضمن تبادل تجریبات هر کدام از آنها در خصوص چگونگی رفتار با فرزندانشان ، فضا برای آشنایی جامعه نسبت به این بیماری را فراهم کند .
وی همچنین برگزاری این دورهمی را تزریق انگیزه و روحیه به والدین بیماران اوتیسمی دانست و اضافه کرد : علاوه بر اعضای این انجمن ، اعضای 2 انجمن دیگر اوتیسم مازندران نیز می توانند در این برنامه شرکت بکنند .
18 اردیبهشت با عنوان روز بیماران خاص و صعب العلاج نامگذاری شده است که شامل بیماری تالاسمی ، هموفیلی ، نارسایی مزمن کلیه ، سرطان،‌ ام اس، پیوند کلیه، دیابت، اوتیسم و‌ ای‌بی‌ است .
* برگزاری کارگاه های آموزشی شناخت اوتیسم
مدیر عامل انجمن اوای اوتیسم مازندران ، نبود آگاهی و شناخت کافی از اوتیسم را به عنوان مساله مبتلا به اکثر افراد جامعه ذکر کرد و گفت : به همین منظور و برای آشناسازی جامعه با این بیماری ، این انجمن کارگاه های آموزشی با حضور متخصصان و پزشکان اهل فن در این حوزه را برگزار کرد .
وی افزود : از زمان راه اندازی این انجمن تاکنون حدود پنج کارگاه آموزشی اوتیسم در مازندران برگزار شد که دستاوردهای خوبی نیز داشته است .
به گفته تهم اعلام آمادگی و همکاری داوطلبانه 30 نفر برای توزیع بروشورهای معرفی اوتیسم و همچنین توضیح و آگاه سازی این بیماری به افراد جامعه یکی از دستاورد این کارگاه آموزشی است .
این انجمن از سال گذشته با اخذ مجوز از استانداری فعالیت خود را در ساری آغاز کرد و در حال حاضر 42 بیمار اوتیسم عضو آن هستند .
وی تاکید کرد : آگاهسازی می تواند بسیار جامعه را در پذیرش رفتارهای خاص این بیماران تاثیر بگذارد ، رفتارهایی که در صورت عدم آشنایی افراد با آن به بی ادبی و یا بی نزاکتی بیمار اوتیسم از سوی جامعه قلمداد می شود در حالیکه این رفتارها غیر ارادی و خارج از اختیار آنان است
مدیر عامل انجمن اوای اوتیسم مازندران یکی از دلایل به تعویق افتادن درمان اوتیسم را عدم آگاهی خانواده ها در خصوص این بیماری دانست و افزود : این مساله می تواند در درمان موثر این بیماران تاثیر بگذارد .
* راه اندازی مدرسه اوتیسم در مازندران
تهم از به نتیجه رسیدن پیگیری برای راه اندازی مدرسه اوتیسم در مازندران خبر داد و گفت : با اخذ این مجوز از اداره کل آموزش و پرورش استان ، نیاز مهارتی دانش آموزان اوتیسم برطرف می شود .
وی در تشریح ویژگی های مدرسه اوتیسم اعلام کرد : این مدرسه برگرفته از تجربه موفق کشورهای پیشرفته است که با ایجاد کارگاه ها زمینه و بستر برای حرفه آموزی این کودکان فراهم می شود .
اوتیسم ، یک اختلال عصبی رشدی است که در سه سال اول زندگی ظاهر می شود و با تاثیرگذاری بر روی مغز ، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن کودک را مختل می کند .
این بیماران ، بسیار علاقمند به انجام کارهای هنری با دست هستند که بنا به گفته تهم ایجاد مدرسه اوتیسم با تشکیلات کارگاهی می تواند بسیار در حرفه آموزی و هدایت شغلی آنها برای آینده تاثیر بگذارد .
براساس اعلام اداره کل بهزیستی مازندران 200 بیمار اوتیسم در استان شناسایی شد که چهار مرکز روزانه درمازندران به بیماران اوتیسمی که تاکنون شناسایی و معرفی شدند ، خدمات حمایتی از جمله گفتار درمانی ، کار درمانی و هنر درمانی ارائه می کند.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.