به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار علیجان میرشکار یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و همرز شهید شیرودی در این آئین با اشاره به پایمردی و رشادت های خلبان شهید شیرودی در دوران دفاع مقدس گفت که این شهید وارسته امروز به جایگاهی می رسد که خدای متعال مشتری او می شود چرا که از هر غیرممکنی، ممکن می ساخت.
وی افزود : براساس اسناد موجود بالگرد شهید شیرودی حدود 40 بار دچار سانحه شد و بیش از 300 بار مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفت و آنچه که از همرزمان این شهید روایت شده این که شیرودی با هلی کوپتر به قلب دشمن می زد به گونه ای که همراه خود مسلسل داشت.
او ادامه داد : تمامی نظامیان دنیا شهید شیرودی را الگوی خلبان تیزپرواز شجاع دارای هدف می شناسند و اگر بخواهیم مسیری این شهید را طی کرد باید به دستورالعمل خدا در قرآن توجه نمود.
این فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کر : اکنون ایادی استکبار جهانی باید بدانند که ارتش ، سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی همچون دژی محکم در کنار ولایت فقیه و مردم ایستاده است و تک تک سربازان برای دفاع از امنیت ، آرمان های انقلاب ، حفظ تمامیت ارضی کشور و دستاوردهای این نظام مقاومت خواهند کرد و از هیچ تهدیدی نخواهند هراسید.
علی اکبر قربان شیرودی در دی ماه 1334 در روستای بالا شیرود از توابع شهرستان تنکابن در خانواده ای کشاورز و متدین به دنیا آمد و پس از تحصیلات متوسطه در سال 1351 وارد ارتش شد .
وی دوره مقدماتی خلبانی را در تهران به پایان رساند و پس از آن آموزش هدایت چرخ بال کبرا را در پادگان اصفهان گذراند و با درجه ستوانیاری فارغ التحصیل شد.
شهید شیرودی با اوج گیری جریانات انقلاب اسلامی به صفوف راهپیمایان پیوست و به دستور حضرت امام خمینی (ره) پادگان را ترک کرد و با شروع جنگ تحمیلی رهسپار جهبه های نبرد حق علیه باطل شد.
این خلبان شجاع و سرافراز کشور سرانجام هشتم اردیبهشت 1360 در حال پرواز و بمباران مواضع دشمن در منطقه بازی دراز ، چرخبالش مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پیکر پاک شهید شیرودی در روستای شیرود تنکابن در جوار امامزاده سید حسین به خاک سپرده شد
شهر شیرود از توابه شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارد.
شهرستان تنکابن واقع در غرب مازندران در دوران دفاع مقدس دستکم 565 شهید تقدیم این انقلاب کرده است
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.