به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه خانواده شهدا و ایثارگران کشور در محل خانه شهید مشهد افزود: قرآن به عنوان معجزه پیامبر (ره)، کتابی حاکم و همیشه زنده است که قانونش کهنه شدنی نیست.
وی بیان کرد: این کتاب آسمانی که از ناحیه خدا برای سعادت و هدایت جامعه نازل شده است و پیامبر که مبعوث به رسالت شد با تلاوت آیات الهی در کنار اخلاق نیک و صبرش توانست، افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده و به دین اسلام دعوت کند.
وی خاطر نشان کرد: امروز نیز قرآن حافظ همه مسلمانان است و قرآن ملت ایران را به پیروزی رساند و حافظ این مردم در تمام عرصه ها بوده است .
حجت الاسلام شهیدی خطاب به حاضران گفت: تا می توانید از قرآن بهره بجویید، به طوری که سعادت، خوشبختی و هرچه می خواهید را از قرآن بخواهید.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی خانواده شهدا و ایثارگران در مشهد گفت: باید برنامه ها و کلاسهای قرآنی را توسعه داده و فرزندانمان را بیشتر با قرآن مانوس کنیم.
مسئول برگزاری سیزدهمین مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران نیز در سخنانی گفت: در مرحله نخست این مسابقات 2 هزار و 570 نفر شرکت کردند که 373 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
محمد بنیادی افزود: 166 نفر از شرکت کنندگان راه یافته به مرحله کشوری خواهر و بقیه برادر هستند.
وی بیان کرد: مرحله کشوری مسابقات مذکور در چهار رشته قرائت، حفظ، اذان و مفاهیم در مشهد برگزار شد که در رشته قرائت 88 نفر، حفظ قرآن 87 نفر، مفاهیم 129 نفر و رشته اذان 67 نفر شرکت کرده اند.
وی از رشد چهار درصدی تعداد شرکت کنندگان مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در سیزدهمین دوره نسبت به سال گذشته خبر داد.
62 نفر از برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات خانواده شهید و امور ایثارگران در اختتامیه این مسابقات با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار خراسان رضوی تجلیل شدند.
استان های همدان، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب رتبه های اول تا سوم این مسابقات را در بین استان ها کسب کردند.
سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده شهدا و امور ایثارگران به میزبانی بنیاد شهید و امورر ایثارگران خراسان رضوی در روزهای چهارم و پنجم بهمن ماه در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.