به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد شامگاه شنبه در همایش کانون های فرهنگی، هنری استان اصفهان افزود: مساجد از زمان هجرت پیامبر اعظم(ص)، کانون های فرهنگی برای انجام برنامه های دینی، اجتماعی و آموزشی بوده است.
وی با بیان اینکه عمران مساجد یکی از دستورات قرآنی است، افزود: عمران مسجد به زیبایی ظاهری آن نیست بلکه عمران واقعی به حضور مسلمانان در این مکان مقدس است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: قالب هایی همچون آموزش قرآن، نهج البلاغه، اشعار مذهبی، تاریح اسلام و امثال آن باید فرصتی برای جذب جوانان به سمت مسجد باشد.
امام جمعه اصفهان اظهار کرد: امروز دهها شبکه ماهواره ای با بهره گیری از انواع شگردهای تبلیغاتی بدنبال ترویج فساد و دور کردن جوانان ما از مساجد است لذا باید وحدت خود را برای حضور موثر در این مصاف حفظ کنیم.
وی ادامه داد: امام جماعت، بسیج و کانون فرهنگی بدور از سلیقه گرایی باید همه حول یک محور و بدنبال ترویج فرهنگ قرآن و عترت باشند.
وی با اشاره به مشکلات مالی و کاهش بودجه کانون های فرهنگی، هنری مساجد گفت: مردم باید کانون های فرهنگی را در انجام اقدامات خود یاری کنند.
همایش کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تشکیل این نهاد در مرکز تحقیقات اهل البیت(ع) اصفهان برگزار شد.
در کل کشور بالغ بر 22 هزار مسجد دارای کانون های فرهنگی و هنری وجود دارد که استان اصفهان با یکهزار و 800 کانون فرهنگی و هنری، در کشور پیشتاز است.
همچنین در کل کشور 13 هزار مسجد دارای کتابخانه است که استان اصفهان با یک هزار و 300 کتابخانه در این عرصه نیز پیشگام محسوب می شود.
هر شب طرح تلاوت نور در سه هزار مسجد استان اصفهان برگزار می شود.
/7134/6027
خبرنگار: محمد کامران* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.