معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران گفت: پیش نیاز حمایت از کالای ایرانی،حمایت از کارگر است.

به گزارش ایلنا از ساری،معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران به مناسبت هفته کار و کارگر با پرسنل زحمت کش شرکت  دیدار شرکت تخته فشرده ی شمال و از این واحد تولیدی بازدید کرد.

احمد حسین زادگان در جمع کارگران این واحد تولیدی با اشاره به حمایت های مالی، روانی و اجتماعی از کارگر ایرانی، به عنوان پیش نیاز حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: اگر فقط به تولید محصول و فراورده ها با فرایندهای قدیمی یا حاضر اکتفا کنیم و از نوآوری و خلاقیت غافل باشیم، نه تنها از تورم اقتصادی و رکود اجتماعی خارج نمی شویم بلکه متناسب با تلاش و کوششی که داریم، نتیجه مطلوب و‌ چشم گیری به دست نمی آوریم.

وی با بیان اینکه برای حمایت از تولید و خدمات در مازندران به "گفت وگوی استانی" نیاز است، ادامه داد:

"گفتگوی استانی" بین کارگر و کارفرما، با حضور مدیران استانی و شهرستانی باید در استان مازندران شکل بگیرد تا نتایج حاصل از آن بتواند به رفع مشکلات منجر شود.

حسین زادگان با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی مطلوب در حوزه ی صادرات و توجه به نیازهای نیروی کار، کالای مازندران بایستی سهم بیشتری از تولید و صادرات ملی را از آن خود نماید، بیان کرد : کارگران ابزار نیستند بلکه یکی از سرمایه های مهم هر مجموعه ی تولیدی، توزیعی یا خدماتی به شمار می آیند که اگر به منزلت ایشان به عنوان منابع انسانی توجه نشود، بهره وری کاهش می یابد و توسعه اتفاق نمی افتد.

معاون استاندار مازندران، ادامه داد: تا زمانی که کارگران از افزایش کیفیت و کمیت تولید ملی، به آرامش و آسایش دست پیدا نکنند و به رفاه نرسند، انگیزه ای برای همدلی و همکاری ندارند.

حسین زادگان با تحلیل شرایط حاضر اجتماعی استان، بیان کرد: کارگران مازندرانی به عنوان سرمایه های نمادین بایستی به عنوان یکی از بخش های محترم و پرافتخار این دیار شهیدپرور برجسته شوند تا در جذب و  حفظ سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی همچون گذشته در میان مدت و دراز مدت به نظام کمک کنند.

وی تصریح نمود:  باور داریم که کارگران افتخارآفرین هستند. مسئولین استانی در همه ی افتتاحیه های طرح های مختلف، کارگران را در صف اول قدردانی قرار داده، ایشان را از انفعال و درون گرایی به سوی نقش آفرینی و برون گرایی هدایت کنند.

 حسین زادگان با اشاره به اینکه خانواده های کارگران به وجود عضو موثر و سخت کوش خویش می بالند، افزود: به ویژه کارگران زن که در چندین سنگر از جمله به عنوان مربیانی فداکار، مادرانی دلسوز و همسرانی وفادار، برای ساختن زندگی مناسب و عزت مند،  نقش آفرین هستند، باید مورد توجه باشند. زنان کارگر می توانند با ثبت نوآوری ها و خلاقیت های خویش، به سوی ارائه طرح های اصلاحی در فرایند تولید در پویایی اقتصاد استان موثر باشند.

ایشان ضمن بیان این موضوع که جشنواره های تخصصی مهارت کارگران استان می تواند فرصت شناسایی و هدایت استعدادها را به سوی توسعه فراهم نماید، تاکید داشت: در کنار برگزاری مسابقات ورزشی نیاز به لیگ تولید کالای مرغوب ایرانی داریم چرا که رفاه کارگران فقط بعد اقتصادی نداشته بلکه نشاط اجتماعی همراه با امنیت شغلی می تواند کارایی و اثربخشی ایشان را افزایش دهد.

حسین زادگان در پایان این جلسه ی کاربردی، پس از تبادل نظر، پیشنهادات مختلفی را در جمع صمیمی کارگران برای تقویت تعاونی های کارگری، حل مسائل ناشی از عدم اطلاع رسانی در حوزه ی بیمه های تامین اجتماعی و تکمیلی مطرح و اظهار داشت: روش های بهبود روابط کار، به برنامه ریزی جدی با پیشینه ی آسیب شناسانه نیاز دارد که با مشارکت ذهنی و عملی اکثریت کارگران می توان به اهداف جمعی دست یافت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.