به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سید ابراهیم کتابچی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری این کنگره در دانشگاه علوم پزشکی بابل زمان دقیق برگزاری این کنگره را سی ام آبان تا دوم آذر اعلام کرد.
وی گفت که این کنگره با همکاری فدراسیون بین المللی مغز و اعصاب جهان ، دانشگاههای سراسری و انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران برگزار می شود.
کتابچی افزود : در این کنگره تازه ترین دستاوردهای نوین علم جراحی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و بدون تردید با برگزاری چنین کنگره هایی تمامی دانشگاههای کشور و جراحان می توانند از جدید ترین و بروز ترین پدیده های نوین عملی جراحی مغز و اعصاب مطلع و این دانش را برای ارتقاء سلامت بیماران خود استفاده کنند.
وی ادامه داد : علاوه بر کشورهای همسایه ، جراحانی از آلمان ، سوئیس ، فرانسه و برخی دیگر از جراحان کشورهای اروپایی در این کنگره حضور خواهند داشت.
رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب گفت : برگزاری این کنفرانس ها باید بهانه ای شود تا ما نیروهای توانمند و متخصص در علوم مغز و اعصاب در خطه شمال و کشور تربیت کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این نشست گفت : با توجه به مسافر پذیر بودن شمال کشور بویژه استان مازندران و آمار زیاد تصادفات و مصدومان جاده ای ، ارتقاء دانش جراحی مغز و اعصاب در این خطه یک ضرورت است که با برگزاری چنین کنگره هایی می توانیم به این مهم دست یابیم.
دکتر فرزاد جلالی که در این نشست به عنوان رئیس نخستین کنگره بین المللی پدیده های نوین عملی جراحی اعصاب از سوی دکتر کتابچی معرفی شد ، افزود : برپایی چنین کنگره هایی سبب می شود تا تعامل و همکاری خوبی بین جراحان برتر کشور و جهان ایجاد شود.
وی گفت که بزودی با مشخص شدن دبیران علمی و اجرایی فراخوان مقاله انجام خواهد شد.
دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد .
دکتر سید ابراهیم کتابچی از متخصصان مطرح مغز و اعصاب ایران زاده 1324 شهرستان بابل در استان مازندران و از شاگردان پرفسور سمیعی است .
7328/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.