به گزارش خبرنگار ایرنا ، یکی از همرزمان شهید صیاد شیرازی با تاکید بر نقش بی نظیر این شهید در پیروزی های بزرگ دوران دفاع مقدس ، اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی با ویژگی‌های بارز اخلاقی، نبوغ نظامی و شخصیت معنوی ، خود در تاریخ جاودانه خواهد ماند.
امیر سرتیپ بازنشسته ابوالقاسم کیا تصریح کرد: صیاد شیرازی یکی از برجسته ترین فرماندهان نمونه نظامی ایران بود که شجاعت، اعتماد به نفس، ایمان، اخلاص همراه با نبوغ نظامی ایشان نقش بی بدیلی در موفقیت های عملیات های دفاع مقدس داشت.
وی خاطرنشان کرد: نگاه صیاد به سپاه و ارتش یکسان بود و این رفتار موجب همبستگی و تعامل بیش از پیش قوای نظامی در مراحل حساس دفاع مقدس شده بود.
وی با اشاره به ویژگی های معنوی و اخلاقی شهید صیاد شیرازی افزود: این خصوصیات ایشان از روزهای نخست ورود به ارتش آشکار بود و صیاد شیرازی حتی در ادعای مستحبات در آن دوران رژیم پهلوی توجه ای ویژه ای داشت.
وی تصریح کرد: ولایت پذیری و ساده زیستی و دوری از تشریفات نیز بر همگان آشکار بود.
در این آیین امام جمعه نوشهر، فرماندار، جمعی از مسئولان، مدیران، فرماندهان و نیروهای نیروی دریایی دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر و جمعی از مردم ولایت مدار در مسجد جامع این شهر حضور داشتند.
شهید سپهبد علی صیاد شیرازی یکی از فرماندهان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و پس از آن بود که پس از 32 سال خدمت در یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش روز 21 فروردین سال 1378 در تهران به دست عوامل گروهک منافقین به شهادت رسید.
شهید صیاد شیرازی در سال 1323 در روستای کبود گنبد شهرستان درگز از توابع خراسان رضوی متولد شد.
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.