اسفندیار نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تیم رباتیک پژوهشسرای فریدونکنار که شامل پنج عضو است توانست در بخش رباط آتش نشان ، ربات رهیاب و ربات های زیر دریایی و زیر سطحی رقیبان خود را کنار زده و جایگاه نخست را کسب کند.
وی گفت : امسال یک تیم از استان مازندران راهی مسابقات بین المللی آزاد ایران شده بود و آن هم تیم فریدونکنار بود که پس از برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی به عنوان نماینده استان انتخاب و اعزام شد.
سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2018 با رقابت 478 تیم از 12 کشور جهان از جمله ترکیه، آلمان، چین، آمریکا، هلند، فرانسه، انگلیس، پرو، هند، سنگاپور و کره در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و امروز پایان می یابد .
این رقابت ها در 26 لیگ با شرکت 132 تیم دانشجوئی و 193 تیم دانش آموزی برگزار شد و دارای بخش های بخش شبیه سازی با پنج لیگ و 60 تیم و بخش کاربردی با چهار لیگ و 93 تیم بود.
آئین اختتامیه این مسابقات امروز با معرفی تیم های برتر برگزار می شود.
برترین تیم ها علاوه بر دریافت مجوز شرکت در مسابقات جهانی ربوکاپ امسال در مونترال کانادا (26 خرداد تا اول تیر) از مزایایی از جمله عضویت در بنیاد ملی نخبگان و حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار خواهند شد.
استان مازندران دارای 530 هزار دانش آموز است و این استان از سطح پوشش تحصیلی 99 درصد برخوردار است .
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.