علی الهیار ترکمن روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : اگر بخواهیم در چارچوب سند تحول بنیادین حرکت کنیم باید آموزش در مدارس از حالت حافظه محوری خارج شود .
وی گفت که با حذف آزمون های ورودی برای مدارس نمونه دولتی و استعداد های درخشان ، حذف آموزش حافظه محور از مدارس کلید خورده است .
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : دستیابی به حیات طیبه به عنوان هدف نهائی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ایجاد انگیزه استانداردهای رفتاری در دانش آموزان و خروج از آموزش حافظه محور امکان پذیر است .
الهیار ترکمن با اعلام این که آموزش حافظه محور در مدارس دارای مافیا و صحنه گردانانی در بیرون از آموزش و پرورش است ، گفت : تصمیم وزیر آموزش و پرورش برای حذف آزمون های ورودی به مدارس به شاداب سازی و ایجاد زنجیره رفتاری درست و مطابق استانداردها در دانش آموزان منجر می شود .
وی افزود : شورای عالی آموزش و پرورش حذف این آزمون ها را مصوب کرده است که پس از امضای رئیس جمهوری اجرا خواهد شد .
معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که دانش آموزان و والدین آنان در باره اجرائی شدن یا نشدن حذف این آزمون ها و شرایط جدید ثبت نام در این مدارس نگرانی دارند ، گفت : خانواده ها و دانش آموزان نگران نباشند و طی چند روز آینده موضوع اعلام و اطلاعات لازم منتشر خواهد شد.
براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش از 13 میلیون و 500 هزار دانش آموز کشور ، حدود هفت میلیون و 500 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.
18 نوع مدرسه در نظام تعلیم و تربیت کشور وجود دارد که به لحاظ اداره آنها به انواع مدارس دولتی ، غیر دولتی ، تیزهوشان ، نمونه دولتی ، هیأت امنایی ، تربیت بدنی ، علوم و معارف اسلامی ، قرآنی ، ایثارگران ، دانش‌آموزان استثنایی ، بزرگسالان ، مدارس وابسته به نهادهای مختلف ، مدارس سماء وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی ، مدارس شبانه روزی ، مدارس از راه دور ، مدارس ماندگار ، مدارس هوشمند و مدارس شبانه تقسیم می شوند.
تاکنون برای ورود به برخی از این مدارس از جمله مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ، دانش آموزان باید از آزمون های ویژه ای عبور می کردند که با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش آنها، رقابت سنگینی میان دانش آموزان شکل می گرفت و اضطراب زیادی به کودکان و نوجوانان وارد می کرد.
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.