مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساخت 37 مدرسه با 226 کلاس درس در این استان 386 میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت هزینه خواهد شد.
علیرضا راشکی گفت: تاکنون 66 مدرسه در قالب 295 کلاس درس با اعتبار 151 میلیارد و 102 میلیون ریال توسط بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان ساخته شده است.
وی افزود: هم اینک 23 مدرسه در قالب 112 کلاس درس با اعتبار 156 میلیارد و 100 میلیون ریال در سیستان و بلوچستان در دست اجراست.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع ساخت 132 مدرسه در قالب 642 کلاس درس با اعتبار 704 میلیارد و 502 میلیون ریال توسط بنیاد برکت تعهد و اجرایی شده است.
راشکی اظهار داشت: مشکلات در حوزه فضاهای آموزشی و کمبود کلاس های درس در استان وجود دارد به همین سبب در تلاشیم با همکاری خیران و دولت سرانه فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان به میانگین کشوری برسد.
وی بر حذف مدارس تخریبی، خشتی گلی و غیر استاندارد تاکید کرد و افزود: در سال آینده شاهد تحولات خوبی در حوزه ساخت مدارس سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
به گزارش ایرنا سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به همراه هیاتی صبح روز دوشنبه وارد فرودگاه کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال معاون سیاسی اجتماعی استانداری، مسئولان و شماری از بزرگان و معتمدان قرار گرفت.
وزیر آموزش و پرورش در این سفر 2 روزه به سیستان و بلوچستان چندین طرح عمرانی و آموزشی را افتتاح و کلنگ زنی کرد و دیدارهای مختلفی با فرهنگیان شهرستان های چابهار و کنارک داشت.
کلنگ زنی مرکز آموزشی رفاهی در کنارک و چابهار، دیدار با فرهنگیان سواحل مکران در دانشگاه دریانوردی، کلنگ زنی چند پروژه آموزشی، بازدید از مدارس حاشیه شهر، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز از دیگر برنامه های سفر بطحایی به جنوب سیستان و بلوچستان بود.
وی همچنین به منظور شرکت در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امروز/سه شنبه/ به زاهدان سفر کرد.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی **انتشار دهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.