آبان امسال تفاهم نامه ای با موضوع اجرای طرح پایانه مشترک صادرات توسعه مواد غذایی کشاورزی و مسافری داخلی و خارجی به ارزش 78 میلیون یورو میان سرمایه گذار بخش خصوصی و سازمان بنادر و دریانوردی در منطقه ویژه اقتصادی بندرنوشهرامضا شد.
براساس این تفاهم نامه قرار شد سرمایه گذار بخشی از این میزان سرمایه را برای خریداری سه فروند کشتی که یکی کشتی گردشگری داخلی ، دومی حمل کانتینرهای یخچال دار و سومی نیز بار و مسافر به آستاراخان روسیه و بندر آکتائو قزاقستان خریداری کند.
محمدتقی انزانپور روز دوشنبه در حاشیه آئین نمادین کاشت نهال به بهانه استقبال از نوروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود :‌ نشست هائی که با سرمایه گذار این طرح و نیز مسئولان ذیربط در سازمان برگزار شده برای انعقاد قرارداد به نتایج مطلوبی رسیده ایم.
وی اظهار داشت ‌: راه اندازی خط کشتیرانی گردشگری دریائی از بندر نوشهر به دیگر بنادر استان های شمالی و حتی کشورهای حاشیه دریای خزر بویژه روسیه از خواسته های بحق مردم ، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
سرمایه گذار و مجری این طرح پیش از این اعلام کرده بود که ‌کشتی گردشگری دریایی داخلی با گنجایش دست کم 500 مسافر طراحی و به گونه ای فضای داخلی آن ساخته می شود که بتوان حتی برخی از آئین ها را در آن برگزار کرد و قابلیت حمل خودروی مسافران را هم داشته باشد .
بر اساس ظرفیت های بنادر شمال کشور این کشتی قرار است از بندر نوشهر برای رفت و برگشت به بنادر دیگر مناطق استان های شمالی مسافرگیری کند.
منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با مساحتی حدود 40 هکتار از 11 پست اسلکه تجاری ، خدماتی ، تجهیزات مناسب خشکی ، دریایی و نیز آبخور پنج متر نسبت به سایر بنادر شمالی از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است .
طبق آمار منابع رسمی ، این بندر در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری سه میلیون تن کالا در سال را دارد و با عملیاتی شدن و اجرای کامل طرح های مدنظر در این بندر پیش بینی می شود که این میزان ظرفیت به چند برابر در سال های آینده افزایش یابد.
شهرهای ساحلی غرب مازندران بویژه نوشهر به دلیل برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند دریا ، جنگل ،‌ آثار تاریخی و طبیعی در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون های مسافر و گردشگراست.
نوشهر با جمعیتی دستکم 123 هزار نفری جزو معدود شهرستان های غرب مازندران است که دارای راههای دریایی ، هوایی و زمینی است.
1654/7078 /1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.