محمد کاظمی نسب روز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی با توجه به نقش اقتصاد مقاومتی در تولید ملی و ایجاد اشتغالزایی باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده و بیشتر تلاش کنند.
وی به اقدامات و طرح های اجرا شده در حوزه اقتصاد مقاومتی شهرستان اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا با برنامه ریزی لازم، زمینه بهره مندی هرچه بیشتر مردم ابرکوه از مزایای طرح های اقتصاد مقاومتی فراهم شود.
کاظمی نسب، افزود: با وجود یک دهه چالش در حوزه اقتصادی ، در پنج سال اخیر در برخی شاخص های اقتصادی جامعه پیشرفت های نسبتا خوبی شاهد هستیم.
سرپرست فرمانداری ابرکوه تصریح کرد: با توجه به رونق اقتصادی، تورم 2 رقمی به زیر 10 درصد رسید و رشد اقتصادی از منفی هفت درصد به حدود چهار درصد رسید.
وی میزان بیکاری در ابرکوه 14.1درصد ذکر کرد و یادآور شد: هم اکنون 2 هزار و 514 نفر جویای کار هستند که بیشتر آنها دانش آموختگان مراکز آموزش عالی و دانشگاهی هستند.
همچنین امام جمعه ابرکوه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: موضوع اشتغال و تولید در سفر هفته جاری استاندار یزد به این شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، از اشتغال به عنوان زیرساخت توسعه یاد کرد و افزود: جامعه ای موفق است که در حوزه مادی و معنوی از رشد مناسبی برخوردار باشد .
رئیس شورای فرهنگی عمومی ابرکوه با قدردانی از مجموعه فرمانداری به خاطر تلاش در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، یادآور شد: رمز توفیق در اقتصاد و توسعه ، تلاش مسئولان برای رونق بخشی به فعالیت های خرد و کلان اقتصادی بویژه در بخش های خصوصی و تعاونی هاست.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه هم در این نشست گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد فضای مناسب برای تولیدات کشاورزی کم آبخواه و نیز محصول دامی اشتغال باید تلاش کنیم .
مهدی غیب الهی بیان کرد: هفت هزار و 500 خانوار بهره بردار در حوزه کشاورزی و دامی فعالیت دارند که 35 درصد اشتغال جمعیت شهرستان مربوط به این بخش است.
به گفته وی این شهرستان در تولید برخی محصولات مقام نخست و یا دوم را در استان یزد دارد.
وی ادامه داد: با توجه به وجود هشت مجتمع دامداری و یک مجتمع گلخانه ای 30 هکتاری می توان زمینه تولید و اشتغال بیشتر را با روش های نوین و اجرای طرح اصلاح نژاد دام برای 120هزار راس دام عشایر فراهم کرد.
رییس اداره منابع آب ابرکوه نیز در این نشست اظهار کرد: در چهار سال گذشته برغم بحران کم آبی مجوز تامین آب برای ایجاد واحدهای صنعتی شهرستان صادر شده است.
محمدحسین باقری تصریح کرد : باید مسئولان با توجه به شرایط بحرانی ، به دنبال صنعت کم آبخواه باشند.
سالانه 150 میلیون مترمکعب آب از 658 حلقه چاه کشاورزی و 13 رشته قنات برای 15هزار هکتار سطح زیرکشت در ابرکوه برداشت می شود که با مصرف این میزان آب 190 هزار و 200تن محصول زراعی ، باغی در این شهرستان تولید می شود.
ابرکوه 400 اثر تاریخی دارد که تاکنون 125 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید که زمینه افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی را در شهرستان فراهم کرده است.
منزلگاه امام رضا(ع)، خانه های قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، خانه آقازاده ، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و 500ساله ابرکوه از مهم ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی ابرکوه است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.