نورالدین کوچ پیده مدیرآموزش و پرورش شهرستان نوشهر روز یکشنبه در حاشیه آئین بهره برداری از این واحدها در مجموعه آموزشی و رفاهی فرهنگیان منطقه مزگاه نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ امروز خط و مشی وزارت آموزش و پرورش با توجه به اوضاع اقتصادی دولت ، ایجاد درآمد پایدار وتجاری سازی فضاهای آموزشی است.
مجموعه آموزشی ،‌رفاهی و فرهنگی منطقه 'مزگاه ' نوشهر با وسعت حدود 36 هکتار در فاصله حدود 10 کیلومتری شرق این شهرستان قراردارد.
وی اظهارداشت :‌ یکی از ماموریت های اولویت دار و بسیار مهم این نهاد آموزشی همسو با سیاست های دولت احیای واحد های آموزشی ، رفاهی و اقامتی با هدف تجاری سازی این فضاها به منظور استفاده فرهنگیان و عموم مردم برای کسب درآمد است.
کوچ پیده تصریح کرد :‌ اجرای این طرح ها از 2 سال پیش درنوشهر به عنوان یکی از شهرستان های گردشگرپذیر غرب مازندران کلید خورده و در پی آن مورد اقبال شمار چشمگیر مهمانان فرهنگی و حتی غیرفرهنگی قرار گرفته است .
مدیرآموزش و پرورش نوشهر گفت : با بهره گیری از توان بخش خصوصی سعی می شود تا از فضای حدود 36 هکتاری منطقه مزگاه امکاناتی اقامتی ، تفریحی ، گردشگری ، پذیرایی ، اردوگاه دانش آموزی و ورزشی تعبیه شود.
کوچ پیده افزود :‌ این فضا متعلق به آموزش و پرورش و بناهای موجود در آن نیز شامل دانشگاه فرهنگیان ، 33 بنای مسکونی فرسوده مربوط به پیش از انقلاب ، زمین ورزشی و نیز ساختمان نیمه کاره دانشکده فنی و حرفه ای است که باید برای کسب درآمد پایدار از این فضا به نحو مطلوب استفاده شود.
‌وی اظهارداشت :‌ در حال حاضر طی قراردادی که به مدت پنج سال با بخش خصوصی منعقد شده این سرمایه گذارآمادگی دارد حدود چهارمیلیارد تومان برای اجرای طرح هایی نظیر ساخت رستوران ، استخر ، مرمت 28 ویلای موجود مربوط به پیش از انقلاب اسلامی در فضایی به وسعت حدود چهارهزارمتر از سطح حدود 36 هکتاری در این منطقه سرمایه گذاری کند.
مدیرآموزش و پرورش نوشهر گفت :‌نکته مهم تر براساس این قرارداد سرمایه گذار به محض شروع کار و اجرای این طرح ها به مدت پنج سال هرسال باید حدود 120 میلیون ریال به آموزش و پرورش بپردازد.
دراسفند ماه سال گذشته نیز 6 سوئیت اقامتی در منطقه مزگاه و سیترای نوشهر با اعتبار سه میلیارد ریال با حضور مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به بهره برداری رسید.
شهرستان گردشگرپذیر نوشهر واقع در غرب مازندران به علت برخورداری از مناظر طبیعی و منحصر بفرد مانند دریا ،جنگل و آثار تاریخی در تمامی روزهای سال بویژه نوروز پذیرای میلیون های مسافر و گردشگراست.
7078 /1602/189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.