به گزارش خبرنگار ایرنا ، هنرستان فنی و حرفه ای مدرن دکتر علینقی کنی از محل نیابت وی در راستای ساخت و تجهیز، با اعتباری حدود 10 میلیارد ریال احداث و در مرحله تجهیز نیز در 2 مرحله نیت واقف عملی شد.
در مرحله اول تجهیز این هنرستان با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال و در مرحله دوم با توجه به نیازسنجی ها و توسعه رشته ها بالغ بر چهار میلیارد ریال تجهیزات کارگاهی و آموزشی به این هنرستان ارسال شده است.
**تبلیغ وقف باید در راستای دانایی و علم باشد
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در این آئین با بیان اینکه در این استان 191 هزار رقبه وجود دارد ، افزود : مازندران دارای 14 هزار موقوفه و یک هزار و 361 امام زاده است که نشات گرفته از دین داری مردمان آن است .
حجت الاسلام ابراهیم حیدری با تاکید براینکه تبلیغ وقف باید در راستای علم باشد ، گفت بهتر است که وقف در راستای دانایی ، علم و خرد انجام شود .
به گفته وی در استان مازندران بیش از 75 درصد از موقوفات مربوط به عزاداری ها است .
**هدایت موقوفات به سمت آموزش و پرورش
معاون آموزش متوسط آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر 343 هنرستان در استان مازندران وجود دارد، گفت که بزرگترین دغدغه وزارت اموزش و پرورش در سال تحصیلی 97 – 98 بحث هنرستان ها و سه ساله شدن دوران تحصیلی انها است .
اسفندیار نظری با اعلام اینکه موقوفات بهتر است به آموزش و پرورش کمک کنند ، افزود : با این اقدام دغدغه اموزش و پرورش در بحث سه ساله شدن هنرستان و تجهیزات رفع خواهد شد.
به گفته وی در حال حاضر 35 هزار دانش اموز در رشته های فنی و حرفه ایی این استان به تحصیل مشغول هستند.
در این مراسم همچنین کلنگ احداث کارگاه جدید و سالن ورزشی هنرستان موقوفه دکتر علینقی کنی به زمین زده شد.
برای ساخت این کارگاه 20 میلیارد ریال هزینه برآورد شده است..
خبرنگار: مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.