حجت الاسلام یزدان جهاندار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : متاسفانه طی چند سال گذشته شاهد بروز اتفاقات تلخ در آخرین چهارشنبه سال هستیم که بروز این حوادث ضررهای زیادی را به لحاظ جسمی و مالی به مردم وارد کرده و تراژدی چهارشنبه سوزی را در اذهان تداعی می کند.
وی تصریح کرد: برخی از این آسیب های نظیر صدمه به چشم ، قطع دست ، سوختگی صورت و ... غیر قابل جبران هستند و سلامتی افراد را به مخاطره می اندازد.
حجت الاسلام جهاندار با بیان این که بیشتر افراد آسیب دیده در چهارشنبه آخر سال را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند، افزود: از هم اکنون که چند روز مانده به چهارشنبه آخر اسفند شاهد نگرانی و دلهره خانواده ها هستیم، چرا که به جای شادی حلول سال جدید، ناراحتی را به خانواده ها به ارمغان می آورد.
امام جمعه مرزن آباد اظهار داشت: کسی با شادی مردم مخالفتی ندارد ولی باید احساسات کاذب و غیرعقلانی نوجوانان و جوانان که علاوه بر وارد کردن آسیب بر خود و دیگران می تواند مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد را مدیریت کرد.
جهاندار خواستار بررسی کارشناسی و ارائه طرحی موثر برای ابراز هیجانات مردم در سطح کشوری از سوی مجلس و دولت شد تا علاوه بر حفظ سلامتی افراد جامعه ، استکبار نیز نتواند از آن به عنوان روزنه ای برای صدمه زدن به امنیت کشور بهره برداری کند.
مهرداد علی بخشی، مدیر کل ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور نیز اعلام کرد: بر اساس آمارهای پزشکی قانونی در حوادث ایام منتهی به چهارشنبه سوری سال گذشته، 16 نفر در کشور جان خود را از دست داده و تعداد قابل توجهی نیز در این حوادث مصدوم و یا دچار نقص عضو شده اند.
سال گذشته در مازندران تعداد 78 مصدوم به بیمارستان های استان برای انجام کارهای درمانی خود مراجعه کردند و کارهای درمانی 18 نفر نیز با حضور ماموران اورژانس در محل حادثه انجام شد.
بیشترین مصدومان حادثه چهارشنبه سوری مازندران مربوط به شهرستان های بهشهر ، آمل ، تنکابن و محمود آباد بودند که بیشتر این افراد از ناحیه چشم و دست آسیب دیده بودند.
/1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.