معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران درحاشیه این آزمون به خبرنگار ایرنا گفت : در این مسابقات که به صورت استانی و همزمان در هنرستان های شهرستان آمل برگزار شد ، 203 نفر در 28 رشته شاخه کارودانش دختر و پسر با یکدیگر رقابت کردند.
اسفندیار نظری افزود : امسال درمجموع 6 هزار و 423 نفر از دانش آموزان پایه دهم و اول متوسطه در مرحله شهرستانی باهم رقابت کردند که 660 نفر در مرحله استانی پذیرفته شدند.
وی ادامه داد : پس از برگزاری آزمون تئوری میان 660 دانش آموز در مرحله استانی در نهایت 203 نفر به مرحله عملی شانزدهمین دوره مسابقات علمی و عملی هنرستان های کار ودانش مازندران راه یافتند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش مازندران با بیان اینکه چهار نفر برتر هر رشته شاخه کار و دانش ، جواز حضور در مرحله کشوری این مسابقات را کسب خواهند کرد ، گفت : مرحله تئوری مسابقات کشوری شانزدهمین دوره مسابقات علمی هنرستان های کارودانش اردیبهشت ماه و مرحله عملی این مسابقات نیز تیر ماه در استان البرز برگزار می شود.
نظری ارتقای سطح کیفی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش و ارزیابی کیفیت ارائه آموزش های تخصصی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات ذکر کرد و افزود : برگزاری مسابقات علمی و عملی موجب ارتقای دانش و مهارت دانش آموزان و شناسایی استعداد های برتر هنرجویان و توسعه مهارت کارآفرینی در استان برگزار می شود.
وی گفت که مازندران در مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات علمی - عملی هنرستان های کارودانش مازندران رتبه های دوم تا چهارم در رشته های مختلف کسب کرده بود.
هم اکنون بیش از 14 هزار و 200 دانش آموز مازندرانی در هنرستان های کارودانش تحصیل می کنند.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.