به گزارش ایرنا مهدی گلدانی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در دبستان دخترانه ام الشهدای بشرویه افزود: سال گذشته حدود سه میلیون دانش آموز از سراسر کشور در این المپیاد شرکت داشتند و امسال پیش بینی می شود این تعداد به بیش از چهار میلیون نفر افزایش یابد.
وی ادامه داد: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در رشته‌هایی برگزار شود که دانش‌آموزان بیشتری بتوانند در مسابقات شرکت کنند و از انجام فعالیت‌های ورزشی لذت ببرند.
وی گفت: کمک به گسترش تعامل اجتماعی دانش آموزان، تقویت اخلاقیات و روحیه ورزشی در دانش آموزان در قالب مسابقات ورزشی مختلف از مهم ترین اهدافی است که در برگزاری این مسابقات دنبال می شود.
معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر نقش مسئولان و مربیان ورزشی در این المپیاد اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب برای ارتقای سطح نشاط روحی و جسمی دانش آموزان به یقین در زمینه بهبود یادگیری دروس مدرسه به آنها کمک زیادی می کند.
وی گفت: واحد تربیت بدنی بین دروس مدارس باید بیشتر از آنچه تاکنون بوده، مورد توجه قرار گیرد زیرا این درس در ارتباط مستقیم با قدرت یادگیری و سلامت فکر و روان دانش آموزان است.
گلدانی بیان کرد: افزایش روحیه مشارکت پذیری از دیگر نتایج مهمی است که در پی برگزاری رقابت های سالم ورزشی برای دانش آموزان حاصل می شود و این موضوع ارتباط تنگاتنگی با آینده اجتماعی و شغلی دانش آموزان دارد.
وی افزود: مربیان تربیت بدنی در مدارس در این مسابقات در زمینه شناخت و پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان باید تلاش کنند.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550*3028*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.