به گزارش خبرنگار ایرنا ، این نمایشگاه با هدف ایجاد انگیزه در طراحی لباس و پوشاک به سبک ایرانی اسلامی و تشویق مردم به این جهت تا بیستم اسفند ماه با حضور طراحان و خیاط هایی از دانشگاه فرهنگ و هنر ساری ، دانشکده توحید آمل ، دانشکده الزهرا (س) بابل و دانشگاه کمال الملک نوشهر، موسسات برتر استان در زمینه مد و لباس، سازمان میراث فرهنگی ، آموزش وپرورش و سازمان فنی و حرفه ای مازندران و انجمن های هنری و ... برپاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه برپائی این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت : موضوع طراحی مد و لباس براساس تقسیم بندی مسئولیت ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده و در استان ها هم به ادارات کل محول شد.
احد جاودانی افزود : به منظور علمی کردن این موضوع در مراکز علمی کاربردی رشته های طراحی دوخت و پوشاک راه اندازی کردیم و سعی کردیم موضوع پوشش ایرانی اسلامی را به صورت علمی دنبال کنیم تا علاوه بر احیا فرهنگ ایرانی اسلامی، از متد و روش علمی برای جلب گرایش نسل جوان بهره مند شویم.
وی گفت : فضای جامعه هم ایجاب می کند استفاده از پوشش متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی جایگزین استفاده از پوشش غیرایرانی شود و برای رسیدن به هدف ، طراحی متناسب با نیاز مخاطب و هویت ملی نیز مدنظر قرار گرفته است.
جاودانی با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد برای معرفی این نوع پوشش ها ، افزود : سبک پوشش های ارائه شده از قالب جدیدی برخوردار هستند و بر اساس استقبال مردم و جوانان ، به صورت انبوه تولید خواهند داشت.
وی گفت : ایرانی ها جزو نادر مردمانی هستند که بیشتر از نوع لباس وارداتی استفاده می کنند و پوشش ایرانی اسلامی کمتر در جامعه مشاهده می شود که با استمرار این جشنواره می توان به احیای پوشش و لباس به سبک ایرانی اسلامی امیدوار بود.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.