فرامرز اسدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سال های پیش برای میزبانی از مسافران نوروزی در مدارس مازندران سرانه ای برای تجهیز و یا آماده سازی مدارس اختصاص می یافت که امسال تاکنون انجام نشده است.
وی گفت : برای تعطیلات نوروزی پیش رو 392 مدرسه با سه هزار و 104 کلاس درس آماده شده است که تمام هزینه ها از شست و شو تا تجهیز و یا تعمیر وسائل اسکان باید از جیب مدارس و آموزش و پرورش شهرستان ها خرج شود.
اسدپور میانگین هزینه مورد نیاز تجهیز هر مدرسه برای میزبانی از مسافران نوروزی را حدود 10 میلیون ریال برآورد کرد.
وی گفت که هزینه تجهیز ، آماده سازی و استهلاک مدارس مازندران برای میزبانی از مسافران در تعطیلات نوروزی 97 حدود چهار میلیارد ریال خواهد شد.
رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش مازندران افزود : سال گذشته برای تجهیز مدارس استان حدود 17 میلیارد ریال اعتبار استانی تخصیص یافته بود که به صورت سرانه در اختیار آموزش و پرورش شهرستان ها و مدارس قرار گرفته بود.
**پیش بینی افزایش 15 درصدی اقامت در مدارس مازندران
اسد پور با اعلام این که در تعطیلات نوروزی 96 حدود 400 هزار نفر شب اقامت در مدارس مازندران ثبت شده بود ، پیش بینی کرد که برای تعطیلات نوروز 97 آمار متقاضیان اقامت در مدارس 15 درصد افزایش یابد.
وی گفت : با توجه به این که بودجه آماده سازی و تجهیز مدارس را آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها باید از محل اعتبارات خودشان تامین کنند ، عملا امکان افزایش ظرفیت اقامت در مدارس وجود نخواهد داشت .
زمان اسکان نوروزی مدارس و تاسیسات آموزش و پرورش مازندران از 27 اسفند آغاز می شود و تا 15 فروردین 97 ادامه خواهد داشت.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.