به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر علی اصغر فرشاد روز پنجشنبه در مجمع استانی شورای سلامت مازندران در ساری از سلامت معنوی به عنوان یکی از مولفه های اصلی چهارگانه در حوزه سلامت نام برد و افزود : سلامت معنوی همپایه با سلامت جسمی ، اجتماعی و روانی است .
مدیرکل مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت وزارت بهداشت گفت : در شرایط فعلی وزارت بهداشت در حدود 25 درصد از مولفه های سلامت تاثیر گذار است و 75 درصد از مولفه ها در خارج از این وزارتخانه رقم می خورد.
وی افزود : با این روند ، مشارکت های مردمی در حوزه سلامت به عنوان عوامل اصلی و تاثیر گذار در این بخش از سوی وزارت بهداشت مطرح شده و این وزارتخانه به دنبال تحقق این آرمان است.
فرشاد گفت : در چند سال اخیر در حوزه مشارکت های مردمی برای سلامت اتفاقات خوبی رخ داد و این کار باید همچنان ادامه داشته باشد.
** راه اندازی شورای سلامت محلات
مدیرکل مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت وزارت بهداشت یکی از کارکردهای مهم این وزارتخانه را برای جلب مشارکت های مردمی ، راه اندازی شورای سلامت محلات برشمرد و گفت : این کار از سوی مراکز بهداشت و درمان در محلات با مشارکت مردم پیگیری می شود.
وی اضافه کرد : وزارت بهداشت با تشکیل شورای سلامت محلات و تفویض اختیارات قابل واگذاری به این شورا ، به دنبال کاهش چالش های اصلی بر حوزه سلامت است.
فرشاد توسعه ناهماهنگ را از دیگر تهدیدات برای حوزه سلامت برشمرد و گفت که اگر هر توسعه و عمرانی در منطقه ایجاد می شود، باید هماهنگ با حوزه سلامت رخ دهد تا در آینده مشکلاتی ایجاد نشود.
وی اضافه کرد : اگر توسعه و عمران با حوزه سلامت ناهماهنگ باشد ، احتمال می رود کار توسعه ای در منطقه ای ایجاد شود که در آینده کانونی برای برهم زدن سلامت باشد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.