پرویز قزلباش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان جزو بناهای مهم هستند و باید در بحران ها آخرین بناهایی باشند که آسیب می بینند.
وی یادآورشد: با فرض اینکه نظارت ها بدرستی انجام شده و این ساختمان ها به راحتی آسیب پذیر نیستند، از آنها بهره برداری می شود.
قزلباش تاکید کرد: نظارت فنی و مهندسی بر عهده دانشگاه و وزارت بهداشت و درمان نیست و این وزارتخانه فقط بهره بردار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: این دانشگاه و وزارت بهداشت در روند ساخت بیمارستان ها و بناهای درمانی هیچ نقشی ندارند و مسئولیت طراحی، ساخت و تامین اعتبارات بر عهده دستگاه دیگری است.
قزلباش تصریح کرد: در شهرستان زنجان، به نظر می رسد 2 بیمارستان ولیعصر و موسوی از آزمایش ساخت فنی و مهندسی سر بلند بیرون بیایند اما این استان بیمارستان های فرسوده ای هم دارد که نیازمند مقاوم سازی، بهسازی و رفع نواقص هستند.
بیمارستان شهید بهشتی (شهناز) اولین بیمارستان ساخته شده در شهر زنجان است که با سبک معماری تلفیقی سنتی ایران و معماری مدرن غربی ساخته شده است.
طبق کتیبه کاشی‌کاری سردر ورودی بیمارستان، این بنا در سال 1316 تحت عنوان بیمارستان در ضلع شمالی شهر قدیم زنجان در خارج از محدوده شهر و در ضلع شمالی دروازه ارک در محل قبرستان قدیمی ساخته شد و شهناز نام گرفته است.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.