به گزارش خبرنگارایرنا، علی اصغر میرزایی روز دوشنبه در نشست خبری افزود : بررسی ها نشان می دهد که بیش از 50 درصد از معتادانی که برای مراکز ترک اعتیاد برای درمان مراجعه کردند، شاغل بودند.
وی تعداد معتادان مازنی که به 547 مرکز اقامتی ترک اعتیاد مراجعه کردند را طبق آخرین آمار افزون بر 57 هزار نفر اعلام کرد.
میرزایی اضافه کرد: گرایش بیشترمعتادان مازنی که برای ترک اعتیاد مراجعه کردند از نوع مواد مخدر سنتی است که 51 هزار نفرشان تحت متادون درمانی قرار دارند.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت که در اجرای برنامه چشم انداز 1400 سالانه 10 درصد از معتادان در حال درمان تحت بیمه قرار می گیرند.
به گفته وی با اجرای این طرح صرفا 10 درصد از حق بیمه معتادان از سوی خودشان و مابقی را دولت متقبل می شود.
میرزایی سیاست بیمه سپاری برای معتادان را در دولت تدبیر و امید راهکار مناسب تشویقی برای این گروه از بیماران دانست.
طبق آخرین آمار ( پاییز 96) نرخ بیکاری در مازندران 10 درصد اعلام شد که 1.7 درصد از میانگین کشوری پایین تر است.
** جمع شدن بساط معتادان متجاهر
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران جمع شدن بساط معتادان متجاهر از سطح خیابان ها و معابر عمومی شهری را از کارکردهای مهم دیگر در سال های اخیر دانست.
به گفته وی در این ارتباط 400 معتاد متجاهر در مازندران جمع آوری و به مرکز ترک اعتیاد ماده 16 در یکی از مناطق روستایی مرکز استان انتقال داده شدند.
وی اضافه کرد : اکثر این افراد در این مراکز ضمن ترک اعتیاد، با مشارکت در کارگاه مهارت آموزی با دریافت گواهینامه در بخش خصوصی و یا خود اشتغالی مشغول به کار شدند.
میرزایی گفت که ازسال 92 تاکنون افزون 90میلیارد ریال تسهیلات به بهبود بافتگان تسهیلات خوداشتغالی پرداخت
شد.
** رتبه 21 مازندران درنرخ شیوع اعتیاد
دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران گفت که هم اکنون نرخ شیوع اعتیاد مصرف مواد مخدر و روانگردان در سنین 15 تا 64 سال در این استان رتبه 21 در بین 31 استان کشور رسید.
میرزایی افزود :این در حالیست که تا پیش از دولت تدبیر و امید نرخ شیوع اعتیاد در این خطه شمال کشور دوم در بین استان های کشور بود.
** تشکیل خیرین اجتماعی
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از تشکیل خیرین حوزه اجتماعی به خصوص اعتیاد در این استان خبر داد و فعالیت این تشکل را کمک مالی به خانواده معتادان ، زندانیان و معدومین مرتبط با مواد مخدر دانست.
در 9 ماهه سال جاری 3 تن مواد مخدر در مازندران کشف شدو در این ارتباط 13 هزار نفر دستگیر شدند.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.