حسن خیریانپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : توافق اولیه با این سرمایه گذار داخلی انجام شد و بزودی قرارداد ها نهایی می شود.
وی مهم ترین مشکل زیرساختی برای صادرات کالاهای غیر نفتی این استان با ظرفیت تولید سالانه هفت میلیون تن محصولات کشاورزی را نداشتن زیرساخت های حمل و نقل بین المللی دانست و گفت که با راه اندازی این شرکت حمل و نقل بین المللی نیمی از مشکلات پیش روی صادرات غیر نفتی مازندران برداشته می شود.
خیریانپور نگاههای سخت گیرانه قرنطینه ای برای صادرات محصولات کشاورزی در مازندران را از دیگر مشکلات پیش روی صادرات غیر نفتی این استان برشمرد و تاکید کرد : فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت در شهرستان ها موظف شدند تا نظارت عالیه بر عملکرد فراقانونی و سخت گیرانه قرنطینه ای داشته باشند تا صادرکنندگان بتوانند با فراغ بال بیشتری کارشان را انجام دهند.
** خیز مازندران برای صادرات سه میلیارد دلاری
جانشین استاندار در شورای صادرات مازندران گفت که برنامه صادراتی سه میلیارد دلاری استان در سال تدوین شد و راهکارهای پیشنهادی برای تحقق این برنامه تامین زیرساخت ها از جمله شرکت حمل و نقل بین المللی است که استارت آن زده شده است .
خیریانپور افزود : در 10 ماهه سال جاری 330 میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6.7 درصد رشد نشان می دهد.
به گفته وی ، میزان صادرات غیرنفتی مازندران بیش از این میزان است و با برنامه ریزی تحقق سالانه سه میلیارد دلار صادرات شدنی است.
در سال گذشته حدود 600 میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرکات مازندران صادر شد که برآورد اتاق بازرگانی استان از مجموع صادرات غیر نفتی با احتساب آمار سایر گمرکات حدود یک میلیارد دلار بود.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.