عباس رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : به دلیل نبود مربی زن ، اختصاص ندادن ساعاتی برای تمرین در باشگاه های ورزشی و دیگر محدودیت ها اکثر زنان وزنه بردار مازندران در منازل و زیر نظر پدران و برادران کشتی گیر و وزنه بردار خود مشغول تمرین و فعالیت هستند .
وی اصلی ترین عامل در نداشتن اطلاعات جامع و درست از وضعیت زنان وزنه بردار مازندران را ناشی از مسائل فوق دانست و ادامه داد : برغم وجود این مسائل ، هیات وزنه برداری استان برنامه ریزی های خود را برای ساماندهی و تامین زیر ساخت های فعالیت این ورزشکاران در حال انجام دادن است .
رئیس هیات وزنه برداری مازندران گفت : هیات وزنه برداری استان کمی بعد از فدراسیون این رشته ورزشی فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت بیش از 80 سال فعالیت توانست در بخش مردان ، ورزشکاران مستعد و توانمندی را به عرصه های ملی و بین المللی تحویل جامعه ورزش بدهد .
وی که ظرفیت و توانمندی وزنه برداری بانوان مازندران را کمتر از بخش مردان نمی داند ، اضافه کرد : حضور محدثه حاجی کناری ، ورزشکار مازندران در فهرست 15 نفره اولین اعضای تیم ملی وزنه برداری بخشی از توانمندی زنانه وزنه برداری استان است .
نخستین اردوی تیم ملی وزنه برداری بانوان از دهم تا بیستم اسفند امسال در رده سنی جوانان و نوجوانان در اهواز برگزار می شود که محدثه حاجی کناری تنها بازیکن مازندران در رده سنی جوانان این اردو قرار دارد .
وی ادامه داد : حاجی کناری ، فعالیت های ورزشی خود را زیر نظر پدرش که یکی از کشتی گیران به نام مازندران نیز است در منزل انجام داد و اکنون به مرحله رشد و ملی شدن رسیده است .
رئیس هیات وزنه برداری مازندران معتقد است که امثال حاجی کناری ، زنان وزنه بردار مستعد و خوبی در استان هستند که باید شناسایی و پرورش داد .
وی از برنامه ریزی برای تامین زیر ساخت ها نرم و سخت افزاری وزنه برداری بانوان مازندران خبر داد و گفت : به همین منظور با هماهنگی فدراسیون وزنه برداری ، دوره و کلاس آموزش زنان مربی وزنه برداراستان برگزار می شود.
به گفته رحیمی با پرورش و تربیت این مربیان کار آزموده ، آنها با حضور در باشگاه های بدنسازی شناسایی زنان مستعد برای وزنه برداری را انجام می دهند .
وی پیش بینی کرد برای استعدادیابی و پرورش زنان وزنه بردار مازندران حدود یکسال زمان نیاز است تا به نتایج مورد نظر در این زمینه دست یابیم .
هیات وزنه برداری مازندران تعداد ورزشکاران مرد سازمان یافته خود را 400 نفر اعلام کرد که برخورداری از ورزشکاران مستعدی همچون بهداد سلیمی ، این استان را به قطب وزنه برداری کشور مبدل کرده است .
بنا به اعلام این هیات در حال حاضر نیز سه ورزشکار استان در تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان و 2 ورزشکار نیز در تیم ملی نوجوانان حضور دارند .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.