رضا گرزین رو پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این طرح پیرو دستورات رهبر معظم انقلاب و تفاهم نامه میان ستاد مشترک نیروهای مسلح و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است که بر منبای آن سهم و تعهد آموزش فنی و حرفه ای مازندران برای آموزش سربازان 2 هزار و 200 نفر بود که خوشبختانه از آن پیشی گرفتیم .
وی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان کشورمان برنامه ریزی زندگی خود را برای بعد از خدمت سربازی انجام می دهند افرود : 2 سال خدمت سربازی وقفه بزرگی در زندگی پر سرعت امروز است که مهارت آموزی یکی از روش های استفاده از این وقفه می باشد .
مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران بیان کرد : در این طرح حتی به تعدادی از افراد کادر نیروهای انتظامی و نظامی استان آموزش مهارتی داده شده که هدف از آن پرورش نیروهای مهارتی در پادگانها برای اموزش سربازان است .
گرزین همچنین اضافه کرد : بر اساس طرح توانمند سازی سربازان برخی از این سربازان در محل خدمت و برخی به دلیل فقدان کارگاه ها تخصصی به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه می کنند .
وی به رشته های آموزشی نیز اشاره کرد و گفت : در این طرح بر اساس نیاز سنجی ستاد نیروهای مسلح ، رشته های از فناوری اطلاعات ، صنعت ، کشاورزی و خدمات به سربازان آموزش داده می شود .
مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران تاکید کرد سربازانی که دارای مهارت هستند هم می توانند بدون حضور در کلاسهای آموزشی و فقط با شرکت در آزمون ادواری، گواهینامه مهارتی فنی و حرفه ای را دریافت کنند.
**افزایش 5 درصدی آموزش مهارتی در استان مازندران
گرزین گفت : در سال جاری بیش از 75 هزار مازندرانی در فضای آموزشی دولتی و خصوصی آموزش مهارتی فنی و حرفه ای دیده اند که نسبت به سال گذشته حدود 5 درصد رشد داشته است .
وی با اشاره به اینکه ساعت آموزشی در هر حرفه از 80 تا دو هزار ساعت متغیر است ، ادامه داد : امسال به مهارت آموزان در استان مازندران حدود 17 میلیون ساعت آموزش داده شد .
گرزین بیان کرد : با توجه به شعار سال 96 با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی ، در سال جاری به تمامی روستاها و مناطقی که در استان خواهان آموزش مهارت های فنی و حرفه ای بودند، از سوی این نهاد کارشناسان و استادانی اعزام شدند تا در این مناطق، کلاس های آموزشی را دایر کنند.
مازندران دارای 22 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با 200 کارگاه آموزشی و یک هزار مرکز خصوصی است که در چهار رشته صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و خدمات بیش از 400 حرفه را آموزش می دهند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.