عزیزالله شهیدی فر روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متقاضیان برای احداث باغ در زمین های شیب دار ، می توانند برای هر نهال 50 تا 450 هزار ریال یارانه خرید نهال های گردو، فندوق، بادام و انجیر دریافت کنند.
وی با تاکید بر اینکه نهال ها باید از نهالستان های دارای پروانه بهره برداری و مجوز استاندارد خریداری شود، تصریح کرد: توجه به مناطق اراضی شیب دار از ضرورت های مهم بخش کشاورزی مازندران است .
معاون جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته بیش از 300 هزار هکتار اراضی شیب دار دراستان وجود دارد که 75درصد از مناطق کوهستانی استان را پوشش می دهد.
وی بیان داشت: تا کنون 110هزار هکتار از این زمین های شیب دار برای احداث باغ شناسایی شده است که طبق برنامه قابلیت واگذاری دارد.
وی گفت: بر اساس برنامه امسال جهاد کشاورزی مازندران تا پایان خرداد سال آینده 6 هزار هکتار از زمین های شیب دار استان به باغ تبدیل می شود.
وی ادامه داد : از سال 1393 ،450میلیارد ریال اعتبار برای تبدیل زمین های شیبدار مازندران به باغ تامین اعتبار شده است.
وی با بیان اینکه دولت برای آبیاری قطره ای باغ در اراضی شیبدار تا 85 درصد کمک بلاعوض پرداخت می کند ، افزود : با تبدیل هر هکتار از اراضی شیبدار به باغ برای یک نفر شغل ایجاد می شود.
معاون جهاد کشاورزی مازندران به خطر جاری شدن سیل در مناطق بالادست استان اشاره کرد و گفت: با تبدیل زمین های شیبدار مناطق کوهستانی به باغ ، علاوه بر ایجاد درآمد و اشتغال برای کشاورزان ، عرصه های منابع طبیعی حفظ و خاک منطقه نیز به پایداری لازم می رسد.
شهیدی فر گفت: تا کنون بخشی از اراضی شیب‌دار منطقه دودانگه مازندران که استعداد خوبی برای کشت گل‌محمدی و گیاهان دارویی دارد، به مرحله بهره برداری رسیده است.
استان مازندران حدود 24 هزار کیلومترمربع وسعت دارد که از این میزان 460 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است و بیش از یک میلیون و 700هزار هکتار ان جنگل و مرتع است.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.