دکتر خلیل آقاجانلو ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اعلام این خبر به خبرآنلاین گفت: حجم عملیات اصلاح و احیاء مراتع شامل بذرکاری، کودپاشی و تبدیل دیمزار بیش از ۴۳ هزار هکتار در نقاط مختلف استان زنجان بوده است.
وی از مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری به مساحت پنجاه و هشت هزار و ۳۲۹ هکتار در ۴ سال گذشته خبر داد و افزود: غنی سازی جنگل به مساحت ۴۳۱ هکتار از دیگر اقدامات انجام گرفته در دولت تدبیر و امید بوده است.
آقاجانلو انجام ممیزی اراضی ملی استان به مساحت ۵۵ هزار هکتار را یادآور شد و ادامه داد: با هدف توسعه کشت گیاهان دارویی در استان کشت گل محمدی به مساحت ۷ هکتار از اقدامات این اداره کل بوده است که در این راستا نهال آن به قیمت یارانه ای توزیع شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ترویج و توانمندسازی روستائیان و تشکل های محلی در استان زنجان و مدیریت جامع حوزه آبخیز آرپاچای(قزل تپه) را از دیگر اقدامات این اداره کل با هدف توانمندسازی جوامع محلی اعلام کرد و یادآور شد: این برنامه های با هدف فاصله گرفتن روستاییان از وابستگی به دام برای تامین معیشت است که خوشبختانه با همکاری سایر دستگاه ها مورد توجه بهره برداران قرار گرفته است.
وی از تولید۶۸۰ هزار اصله نهال در سال گذشته در نهالستان کوشکن زنجان خبر داد و گفت: توسعه نهال های جنگلکاری دولتی با هدف بالا بردن پوشش جنگلی استان به عنوان وظیفه اصلی اداره کل است و در کنار آن ترغیب مردم برای کاشت گونه هایی اقتصادی همچون صنوبر و بادام انجام شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 727576
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.