به گزارش خبرنگار ایرنا ، امیر سرتیپ محمد حسین دادرس روز پنجشنبه در همایش ملی مدیریت دانش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود : ضمن اینکه این علوم باید ما را به استقلال و عزت برساند چرا که کسب این علوم باعث سعادت بشری است.
وی با اشاره به رشته های مختلف علوم در جهان گفت : همانطور که در کلام امام محمد باقر (ع) وجود دارد باید بدنبال علمی باشیم تا به نیازهای امروز جامعه پاسخ دهند.
به گفته وی، حرکت به سمت کسب علوم دارای قاعده و چارجوب خاصی است که مبدا و مقصد ان باید معلوم شود تا ما را به سرمنزل مطمئن که همانا تعالی بشری است سوق دهد.
امیر سرتیپ دادرس با تاکید بر این نکته که خوشبختانه امروز ما بدنبال کسب علوم اخلاق مدارهستیم ، گفت : کشورهای مختلف دنیا از گذشته های دور بدنبال کسب علوم مختلف بودند و هستند و تا جایی که از این علوم در عصر حاضر در برخی از کشورها نه برای سعادت بشری بلکه از ان علوم در جهت جنگ افروزی و درگیری و خونریزی بهره می گیرند.
وی گفت : علم باعث ایجاد قدرت زیاد می شود که بطوریکه امروزه این علم در اروپا نه تنها از اخلاق و علوم انسانی دور شده بلکه برخی کشورها به انبار سلاح و تسلیحات مبدل کرده است.
جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به روابط بین پدیده ها و اسرار خلقت اشاره کرد و گفت : علمی که متاثر از علوم اکتسابی و حضوری باشد نظیر علم ابوعلی سینا نه تنها ماندگار بلکه این علم نزدیک به 600 سال در اروپا تدریس شده است.
وی افزود : اسلام و ایران نقش بسزایی در علوم اروپا داشته بطوری که در حوزه ادبیات وهنر اروپا برگرفته از ادبیات اسلام و ایران می باشد.
همایش ملی مدیریت دانش امروز با حضور اندیشمندان و صاحبنظران این رشته در تالار خوارزمی دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر آغاز بکار کرد.
در این همایش یک روزه 30 مقاله به صورت شفاهی 169 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود و 72 مقاله نیز برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات این همایش انتخاب شده است.
خبرنگار : مهدی ابراهیم پور **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.