به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه های اولین نماز جمعه گرگان ماه رمضان امسال اظهار داشت : مبارزات امام خمینی باعث شد تا اصولی که مد نظر ایشان در دوره انقلاب اسلامی بود همچنان حفظ شود و اینک نیز از طرف رهبر معظم انقلاب مورد توجه و محافظت است تا این اصول در کشور پایدار بماند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص شخصیت امام راحل نیز گفت که امام خمینی ( ره) نه فقط برای ملت ایران یک رهبر عظیم الشان بود بلکه برای مردم عالم و مسلمانان جهان یک شخصیت شناخته شده است.
امام جمعه گرگان ادامه داد: امام راحل شخصیتی کم نظیر و حتی بی نظیر داشت و از نظر علمی از جایگاه بلندی برخوردار بود.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: امام خمینی (ره) از اول جوانی مشغول تهذیب نفس بود و در دفاع از دین خدا در هیچ زمینه‌ای فرو گذار نبود هر جا که آسیبی را متوجه دین می دید ، تحمل نمی کرد.
آیت الله نورمفیدی؛ زمان‌شناسی و دردشناسی را ازدیگر خصلت های شخصیت بزرگ امام راحل بیان کرد و با اشاره به آئین های ارتحال امام و قیام پانزده خرداد از مردم خواست که به صورت باشکوه در این مراسم شرکت کنند زیرا تجلیل این شخصیت بزرگ بر همه واجب است.
خطیب جمعه گرگان همچنین از اقشار مختلف خواست که در ماه رمضان توجه بیشتری به کمک به محرومین داشته باشند و نیز خواست که به دلیل شرایط وخیم مردم یمن و شیوع بیماری های واگیر در این کشور هزینه افطاری را از طریق شماره حسابی به عنوان افطاری برای آنان ارسال کنند.
نماز جمعه امروز گرگان مرکز استان گلستان، با حضور گسترده مردم روزه دار این شهرستان برگزار شد بطوریکه تعداد ی از نماز گزاران در خارج از محوطه مسقف مصلی به اقامه نماز پرداختند.
7333/1648
خبرنگار : علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.