معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از احداث 14 کلینک خدمات سرپایی در مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 14 کلینیک ویژه خدمات سروپایی در نظام تحول در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفت که بخشی از آن اجرا و مابقی در سال های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

حامدروحانی زاده ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح نظام سلامت بزرگترین تحول حوزه درمانی کشور در دولت یازدهم بوده است اظهار داشت: این طرح یکی از مهمترین اقدامات ارزنده دولت بود که علاوه بر افزایش سطح سلامت عمومی جامعه موجب دسترسی آسان مردم به خدمات درمانی و حذف نگرانی مردم از هزینه های درمانی شد.

وی با بیان اینکه هتلینگ بیمارستان از دیگر مقوله های مهم در طرح تحول سلامت است افزود: در همین راستا اقدامات ارزنده ای در حوزه سلامت و ارتقای خدمات درمانی درمازندران انجام شده است که از جمله آنها می توان به ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ و نوسازی و بهسازی مراکز درمانی اشاره کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نوسازی،بهسازی و ایجاد بخش های جدید از جمله اقدامات مهم در این بخش بوده که با توجه به نیازهای بیمارستان این اقدام در بیمارستان های مازندران انجام گرفته است.

وی افزود: 14 کلینیک ویژه خدمات سروپایی در نظام تحول در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفت که بخشی از آن اجرا و مابقی در سال های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی تمام وقت کردن پزشکان متخصص را نقطه عطف طرح تحول سلامت دانست و گفت که در جهت ارتقای کیفیت خدمات به بیماران حدود 120 پزشک مقیم در بیمارستان های مازندران فعالیت می کنند.

روحانی زاده افزایش تخت ویژه در بیمارستان های مازندران را از عملکردهای دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: 120 تخت ویژه در بخش های اطفال وکودکان در دولت یازدهم در بیمارستان های مازندران جانمایی شده است.

وی به وجود یکهزارو 250 بیمار ام اس درمازندران اشاره کرد و گفت:تمامی داروهای این بیماران بصورت رایگان ارائه می شود.

روحانی زاده به بیمارستان شهروند ساری به عنوان مجهزترین مرکز دیالیز کشور اشاره کرد و گفت:این بیمارستان با 50 تخت و سه شیفت تمامی خدمات به بیماران کلیوی رایگان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد:مرکز دیالیز دیگر با 50 تخت توسط خیر در قائمشهر در حال احداث است که تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به 280 بیمار هموفیلی و حدود 2 هزار بیمار تالاسمی ماژور در مازندران گفت:خدمات این بیماران بصورت رایگان ارائه و سالی دوبار نیز این بیماران ام آر آی می شوند ضمن اینکه با آموزش پیش از ازدواج ابتلا به این بیماری در کودکان صفر شده است.

روحانی زاده با اعلام اینکه طرح سکته های حاد قلبی با کد 247 در استان در حال اجراست ،ادامه داد:بیمارستان فاطمه الزهرا ساری مجری این طرح است،همچنین طرح سکته حاد مغزی در بیمارستان بوعلی ساری در حال اجرا است که هر دو مورد از طرح های اجرایی دولت است.

وی با بیان اینکه مازندران یکی از استان های فعال در پیوند عضو است گفت:از سال 78 تاکنون بالغ بر 170 مرگ مغزی در استان شناسایی وبا رضایت خانواده ها اعضای آنان اهدا شد.

روحانی زاده افزود:مازندران از 84 پایگاه اورژانس شهری،جاده ای وهوایی برخوردار است که تمام آمبولانس ها نیز به دستگاه GPS مجهز هستند.

وی افزود: شهروندان می توانند با سامانه 191 شکایات خود را از مراکز درمانی و بیمارستان ها ثبت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به 2 هزار و 340 موسسه و مراکز خصوصی مجوز دار در مازندران اشاره کرد و گفت:آمار بالایی از موسسات غیر مجاز نیز در استان وجود دارد که در امور پزشکی دخالت می کنند.

وی در تشریح این مطلب افزود:مراکزی چون آرایشگاه ها که تاتو در آن انجام می شود و یا مراکز دندان سازی غیر مجاز که اقدام به کار دندانپزشکی می کنند البته کار نظارت بر این اماکن بصورت جدی صورت می گیرد و در صورت مشاهده پلمپ می شوند.

روحانی زاده به پروژه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و گفت:44 پروژه در حوزه بهداشت و درمان با سرمایه گذاری 1400 میلیارد ریال در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به امحای زباله های بیمارستانی گفت: امحای زباله در بیمارستان های استان صددرصد انجام می شود اما مطب ها و کلینیک ها تحت نظر نظام پزشکی است.

روحانی زاده افزود:تمام اورژانس های ما در کشور و مازندران از خدمات ویژه برخوردار می شوند در آینده تربیت نیروهای متخصص در طب اورژانس خواهیم داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.