به گزارش خبرنگارایرنا، در نخستین مصاحبه استاندارمازندران پس از 90 روز ازانتصابش با خبرنگاران بیش از 60 تا 70 خبرنگار خبرگزاری ها، نمایندگی روزنامه و نشریات ملی و استانی شرکت کردند.
استاندار مازندران که تمام جلسات رسمی را سر ساعت شروع می کند وبا دستور ایشان از ورود مدیرانی که با تاخیر به جلسه می رسند، جلوگیری می شود، به دلیل سرما خوردگی نخستین نشست خبری اش با خبرنگاران با 10 تا 15 دقیقه تاخیرشروع شد.
این مصاحبه قرار بود طبق دعوت نامه راس ساعت 8 صبح برگزار شود که استاندار و معاون عمرانی ایشان به همراه روابط عمومی حدود 8.15 دقیقه وارد جلسه نشست خبری شدند.
** عذرخواهی استاندار به خاطر سرما خوردگی
استاندار مازندران به خاطر عارضه سرما خوردگی و تاخیر ورود به نشست خبری از مطبوعاتچی ها در استان عذرخواهی کرد.
بنا به گفته روابط عمومی استانداری مازندران اصرار دکتر اسلامی به شرکت در مصاحبه باعث شده بود تا این نشست امروز برگزار شود.
* فرمانداراحمدی نژادی
ادعای یکی از خبرنگاران خبرگزاری در استان در مورد انتصاب فرماندار احمدی نژادی برای شهرستان نوشهر در غرب این استان با واکنش سریع استاندار مازندران مواجه شد .
محمد اسلامی با رد انتساب فرماندار نوشهر به دولت احمدی نژاد افزود : عبدالصمد صفرنژاد یکی از فرمانداران با تجربه با رزومه کاری در چندین استان است که در دولت های گذشته نیز این سمت را تجربه کرد و کارنامه خوبی از خود نشان داده است.
وی همچنین در مورد شایعه گرایش فرمانداران جدید به دولت گذشته اظهارداشت : در مدت 90 روزی که به عنوان استاندار این استان انتخاب شدم تاکنون 4 تغییر در فرمانداری ها انجام دادم که 2 نفر از فرمانداران نیروی جوانی بودند که پیش از این درکسوت معاون فرماندارمشغول به کار بودند و ارتباطی با دولت گذشته ندارند.
** تصحیح آمارنادرست صادرات کیوی از سوی استاندار
نماینده ارشد دولت در مازندران در پاسخ به یکی از خبرنگاران که مدعی بود آمارهایی که استاندار در یکی از نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در مورد صادرات کیوی داده نادرست است گفت که آماری که شما در اختیار دارید نادرست است و برای صحت و سقم آن می توانید بررسی کنید.
اسلامی افزود : در سال جاری براساس آخرین آمار 9 ماهه حدود 56 هزار تن کیوی این استان از گمرک داخل استانی و سایر گمرکات کشور به خارج صادر شد که ارزش ارزی آن 30 میلیون دلار است.
بنا به اظهار این خبرنگار صادرات کیوی سال جاری 450 تن بود که این آمار مربوط به میزان صادرات این محصول از گمرک مازندران بود و این در حالیست که بیش از 90 درصد صادرات کیوی از گمرکات خارج استان صادر می شود.
آمار اشتباه این خبرنگار از میزان صادرات کیوی باعث شد تا استاندارمازندران به خبرنگاران توصیه کند که به دلیل ارتباطشان با افکار عمومی و برای اطلاع رسانی درست به جامعه آمار و ارقام را به درستی بیان کنند و از سیاه نمایی عملکردها پرهیز داشته باشند.
* رد انتصاب مشاورویژه
نماینده عالی دولت همچنین در پاسخ همین خبرنگارکه انتقادی به لغو حکم 240 مشاور و انتصاب مشاور وِیژه برای استاندار مازندران داشت گفت: 240 نفری که تحت عنوان مشاور برای آنها حکم صادر شده بود از نظر قانونی هیچ چارت سازمانی برای آنها وجود نداشت و صرفا یک حکم خشک و خالی در اختیار داشتند.
اسلامی افزود : لغو حکم به معنای استفاده نکردن از مشاوره نیست و برای فراگیر کردن روند مشاوره اتاق فکر در استان تشکیل شد و از مشاوره تمام افراد برای توسعه مازندران استفاده می شود.
استاندار مازندران گفت که برای هیچ کس تحت عنوان مشاور ویژه استاندار حکمی صادر نشده و چنین مشاوری نیز وجود خارجی ندارد.
**جلوگیری از توقیف اموال 166 واحد صنعتی
استاندارمازندران در مورد گله مندی صنعتگران نسبت به توقیف اموالشان از سوی بانک ها بابت بدهی گفت که بانک ها اموال 166 واحد صنعتی را به دلیل بدهی معوقه ضبط کردند که با پیگیری استاندار و بنا به دستور رئیس جمهوری از ادامه این کار جلوگیری شد.
اسلامی اظهارداشت : برای 127 واحد صنعتی که از سوی بانک ها اموالشان توقیف شده بود، حکم ورشکستگی صادر شد که به دلیل ابهامی که در صدور این حکم وجود داشت با پیگیری ما دستگاه نظارتی ورود پیدا کردند و پرونده این واحدها بار دیگر در دست بررسی قرار گرفت.
** کمبود پارکنیگ خودرو در ساختمان استانداری
استاندارمازندران در پاسخ به گله مندی یکی از خبرنگاران نسبت به ممانعت از ورود خودرو ایشان به محوطه استانداری گفت که ساختمان استانداری با کمبود پارکینگ مواجه است و این محدودیت برای مدیران دستگاه های اجرایی نیز اعمال می شود.
** رد خبراستعفای فرماندارساری
استاندارمازندران در پاسخ به خبرنگاری که مدعی استعفای فرماندار شهرستان ساری بود گفت که ایشان در زمان من استعفا نداده و قرص و محکم سرجایش است.
اسلامی افزود : فرماندار ساری از نیروهای قوی و کار بلد دولت تدبیر و امید است و کارهای خوبی در شهرستان انجام داده و مورد حمایت مدیریت ارشد استانی نیز قرار دارد.
** تغییرو تحول مدیریتی پس از ارزیابی عملکرد
نظرخواهی از استاندار مازندران پیرامون تغییر و تحول مدیریتی در سطح مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان های استان از دیگر سوالات نشست پرسش و پاسخ خبرنگاران با استانداربود که وی گفت: برای تغییر و تحول مدیریتی هیچ عجله ای ندارد.
دکتر اسلامی افزود : پس از ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران نسبت به تغییر و تحول مدیریتی تصمیم گیری می کند و مدیران قوی سرجایش می مانند و با مدیران ضعیف نیز خداحافظی می شود.
**استاندار دوربینی
یکی از خبرنگاران ،استاندار مازندران را که در یک هفته 2 بار برای افتتاح 80 پروژه عمرانی و دیدار با خبرنگاران ومدیران رسانه ملی به شبکه طبرستان رفته بود را استاندار دوربینی خطاب کرد که استاندار در پاسخ گفت که امان از دست شما خبرنگاران، وقتی جواب خبرنگاران را نمی دیم یک جوری صحبت می کنند، وقتی هم با شما هستیم دوربینی خطابمان می کنید.
اسلامی افزود : من به عنوان استاندار مازندران اگر در جلسه ای قرار است 80 پروژه عمرانی رسانه ملی افتتاح شود مراجعه نکنم، باید به کجا برم.
این خبرنگار نشریه محلی در مازندران از استاندار دعوت کرد تا لااقل ماهانه به دفتر یک خبرگزاری و یک نشریه محلی هم سر بزند.
** صوری خطاب شدن راه اندازی دفتر استاندار در غرب مازندران
یکی از خبرنگاران منتقد ،دستورراه اندازی دفتراستاندار در غرب مازندران که از نخستین تصمیمات دکتر اسلامی در بدو انتصابش به عنوان استاندار مازندران بود را صوری اعلام کرد که با واکنش مدیریت ارشد استان مواجه شد.
اسلامی افزود : راه اندازی دفتر استاندار در غرب مازندران طبق تصمیم کارشناسی برای تسریع و تسهیل مشکلات و درخواست های مردم انجام شد و صوری نبود.
مصاحبه استاندار مازندران با خبرنگاران حدود 2 ساعت به طول انجامید و بسیاری از خبرنگاران نتوانستند سوالات خود را طرح کنندکه روابط عمومی استانداری قول داد تا این افراد در مصاحبه آینده نخستین افراد برای پرسش و پاسخ باشند.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.