به گزارش خبرنگارایرنا، دکتر محمد اسلامی روز چهارشنبه در آستانه دهه فجر در نخستین نشست خبری پس از انتصابش در گفت و گو با خبرنگاران در ساری ارزش ریالی پروژه های قابل افتتاح را در دهه فجر سال جاری افزون بر 8 هزار میلیارد ریال اعلام کرده است.
وی افزود : بیشترین پروژه عمرانی قابل افتتاح در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مازندران با 164 پروژه عمرانی مربوط به توسعه روستایی است.
** افتتاح 34 پروژه اقتصادی و اشتغالزا
نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت که 34 پروژه اقتصادی و اشتغالزا در دهه فجر سال جاری در این استان با اعتبار 394 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
دکتر اسلامی با بهره برداری از این واحدهای تولیدی و اقتصادی برای یک هزار و 770 نفر از بیکاران این خطه شمال کشور اشتغال ایجاد می شود.
** افتتاح بزرگترین موزه جنگ کشور در ساری
* استاندار مازندران گفت که بزرگترین موزه دفاع مقدس کشور همزمان با دهه فجر سال جاری در ساری به بهره برداری می رسد.
به گفته وی موزه دفاع مقدس در ساری با مشارکت نیروهای مسلح، استانداری مازندران و شهرداری ساری در این خطه شمال کشور ساخته شد.
** کلنگ زنی 14 پروژه عمرانی در دهه فجر
استاندار مازندران گفت که همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان 14 پروژه عمرانی جدید نیز کلنگ زنی می شود.
اسلامی افزود : برای ساخت این پروژه های عمرانی یکهزار و 180 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد که از سوی دستگاه های مسوول تکمیل می شود.
** راه اندازی میز خدمت الکترونیکی و دادور در مازندران
استاندار مازندران گفت که برای رونق کسب و کار در این استان میز خدمت الکترونیکی بزودی در این استان به بهره برداری می رسد .
دکتر اسلامی مزیت این سامانه الکترونیکی میز خدمت را باعث تسهیل در کاهش موانع کسب و کار و پاسخگویی به کارافرینان اعلام کرده است.
وی راه اندازی سامانه دادور را برنامه دیگری برای رونق کسب و کار در این استان دانست و گفت که در این سامانه درخواست متقاضیان برای سرمایه گذاری در دستگاه ها از طریق سامانه پیگیری و موانع پیشرو شناسایی و از سوی عالی ترین مقام دستگاه بر طرف می شود.
به گفته وی در این سامانه روند پیگیری درخواست ها به صورت الکترونیکی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و این سامانه زمان پیگیری را کاهش خواهد داد.
نماینده عالی دولت مازندران راه اندازی سامانه جامع الکترونیکی و سامانه آنلاین*5# را از دیگر برنامه ها برای کاهش برروکراسی برای توسعه کسب و کار بیان کرد که در مازندران در دست اجرا قرار گرفت.
در دهه فجر سال گذشته 713 پروژه عمرانی در مازندران با اعتبار افزون بر 6 هزار و 800 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
در مجموع تا پایان دولت یازدهم در مازندران افزون بر 5 هزار پروژه عمرانی با اعتبار ی بالغ بر 70 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
خبرنگاران : حسین فلاحتی/ سید رضا هاشمی کروئی ** انتشاردهنده :
6982/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.