حسن سلطان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : قرائت طوطی وار بدون توجه و درک مفاهیم آیات و سوره های قرآن حتی در نحوه خواندن قاری تاثیر خود را می گذارد و آنچنان که باید و شاید در شنونده تاثیر نخواهد گذاشت .
وی با تشویق قاریان بر تدبیر و تدبر در مفاهیم آیات و سوره ها از آنها خواست تا با درک مناسب از معانی و مفاهیم ، قرائت را انجام دهند .
این مدرس برتر قرآن تاکید کرد : قاریان این کتاب بزرگ دینی مسلمانان باید تلاش بکنند تا مسلط به ترجمه قرآن باشند تا بتوانند آگاه باشند و صوت و لحنشان در دل مخاطب بنشیند .
سلطان پناه که سابقه تشکیل مستمر جلسات قرآنی اش در ساری مرکز استان مازندران و تهران به سال 1363 بر می گردد ، افزود : بعد از گذشت 35 سال این جلسات هفتگی اکنون به روزی هشت جلسه افزایش یافته است .
وی ادامه داد : رونق این جلسات قرآنی در جامعه ، خود ظرفیتی برای گسترش و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی به شمار می رود که با تجهیز به ابزار و وسایل مناسب ترویج می تواند این ظرفیت را حفظ کرد .
به گفته این مدرس قرآن ، آگاه بودن قاریان به مفاهیم به عنوان یکی از این ابزار در اختیار اهالی این فن است که باید از آن استفاده شود .
وی قرآن را حاوی مطالب پر نغز و سرشار از درس زندگی دانست و افزود : تاثیر گذاری این مفاهیم در زندگی همین شرکت کنندگان در کلاس های قرآنی بعینه قابل رویت است .
سلطان پناه موفقیت و فعالیت حدود 15 نفر از شرکت کنندگان کلاس های قرآنی اش در ساری در لباس خدمت پزشکی را به عنوان بخشی از تاثیر گذاری این کتاب آسمانی ذکر کرد .
وی با تاکید بر اینکه باید جلسات و کلاس های قرآنی به صورت تخصصی با محوریت معنایی باید فعالیت کنند ، ادامه داد : معنا محور بودن به همراه استمرار و نظم این جلسات ، رمز موفقیت و ماندگاری این نوع فعالیت هاست .
حسن سلطان پناه دارای مدرک دکترای فلسفه و ادیان و دانشجوی سال آخر دکترای قرآن و حدیث است که علاوه بر فعالیت مدرسی قرآن ، 6 کتاب در حوزه قرآن تالیف کرده است .
سازمان دارالقرآن کریم 13 بهمن امسال از 41 خادم قرآنی کشور در بخش های مدرس قرائت ، مدیر موسسات قرآنی ، خیران قرآنی ، مترجم و مفسر قرآنی ، خوشنویس قرآنی ، ناشر قرانی ، رتبه ممتاز مسابقات بین المللی ، پدیده های اعطای مدرک تحصیلی درجه 2 حفظ سال ، مدیران موفق و مدرسان حفظ برگزار می کند .
در این مراسم 16 نفر مدرس قرائت شناخته شدند که از مازندران حسن سلطان پناه یکی از این مدرسان برتر است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.