به گزارش خبرنگار ایرنا ، 'لارس نوردروم ' به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران و مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از قسمت های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر کرد.
سفیر نروژ در ایران در حاشیه این بازدید با اشاره به گذشت زمان اندکی از ورود به استان مازندران به خبرنگاران گفت که در مدت کوتاه حضورش در این منطقه شرایط اقلیمی و توانمندی های خوبی را در این استان مشاهده کرده است که بیانگر قابلیت های بالای این استان برای توسعه همکاری اقتصادی با کشورش است.
سفیر نروژ در ایران صبح امروز سفر دو روزه اش را به مازندران از راه زمینی با ورود به غرب این استان آغاز کرد .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران هم در حاشیه این بازدید با توجه به ظرفیت های منحصر به فرد استان مازندران اظهار داشت : این بازدید در راستای گسترش و تقویت دیپلماسی اقتصادی و معرفی ظرفیت های مازندران به سفرای کشورهای خارجی مستقر در تهران صورت می گیرد.
حسن خیریانپور افزود : در تلاش هستیم تا از طریق این بازدیدها و معرفی ظرفیت های استان بتوانیم توسعه صادرات غیر نفتی مازندران را با کشورهای مختلف افزایش داده و از نقش و کارکرد استانی به سطح ملی و فرا ملی ارتقا یابیم.
وی خاطرنشان کرد : بر اساس برنامه ریزی انجام شده امروز قرار است سفیر نروژ علاوه بر بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، از چند واحد صنعتی ، گردشگری و مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در غرب مازندران بازدید کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران افزود : سفیر نروژ در ایران فردا نیز علاوه بر نشست با فعالان اقتصادی مازندران ، جلسه ای هم با استاندار مازندران خواهد داشت.
نروژ یکی از کشورهای مهم در زمینهٔ صنعت شیلات و آبزی‌پروری به شمار می‌رود.
نروژ یکی از کشورهای ثروتمند واقع در اروپای مرکزی است که با 385 هزار کیلومتر مربع مساحت و 5 میلیون نفر جمعیت تولید ناخالص ملی 282 میلیارد دلاری دارد که سرانه درآمد شهروندان این کشور حدود 55هزار دلار در سال است.
ایران با کشور نروژ حدود یک قرن روابط سیاسی و اقتصادی دارد و طبق آمار میزان واردات ایران حدود 10میلیون دلار و صادرات کالای ایرانی به این کشور نیز حدود یک میلیون دلار بود.
در پسابرجام این کشور قرارداد 2.5 میلیارد دلاری را برای ساخت پنل های خورشیدی تولید انرژی با کشورمان منعقد کرد
'لارش نوردروم' سفیر نروژ پنجمین سفیر خارجی در تهران است که در 9 ماهه اخیر به استان مازندران سفر کرد.
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.