به گزارش خبرنگار ایرنا ، 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای چین به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که پس از 9 روز آتش سوزی روز گذشته در عمق آب های دریای شرق چین غرق شد.
امیردریا داردوم خرداد حکیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود :‌ هم اکنون شماری از نیروهای مورد نیاز شرکت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نیز نفت از همین دانشگاه تربیت و دانش آموخته می شوند.
وی ، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر را به عنوان مرجع آموزش های دریایی معرفی کرد و با ابراز تالم و تاسف عمیق نسبت به جان باختن شهادت گونه کارکنان و ملوانان نفت کش ‌سانچی ، اظهار داشت :‌ سرمهندس 'فرید محبی ' ، مهندس چهارم 'حسن رومیانی ' و مهندس دوم 'حامد بهاری ' از شهدای این حادثه غمبار از این دانشگاه دانش آموخته شده بودند.
دریادار حکیمی افزود :‌ ‌با اینکه تکاوران زبده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با آرزوی نجات جان فرزندان این ملت داوطلبانه ، عاشقانه و مجاهدانه وارد منطقه حریق شدند و خود را برای اجرای عملیات امداد و نجات آماده کرده بودند، متاسفانه با دلهایی پر از اندوه و چشمانی اشکبار در غم از دست دادن هموطنان خود، ماموریت‌شان را به پایان رساندند.
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) در نوشهر از 6 دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است که اقدام به رفع نیازهای آموزش عالی نیروی دریایی و برخی از سازمان‌های دریایی کشور، در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می کند.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.