مشاور وزیر در امور ایثارگران گفت:متاسفانه بخش زیادی از قوانین ایثارگران غیر کاربردی و متعارض است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،غلامرضایاوند عباسی صبح امروز در جلسه هماهنگی امور ایثارگران مازندران بنیاد شهید را دستگاهی در عرض دستگاه‌های دیگر عنوان کرد و اظهار کرد: رابطان ایثارگران در دستگاه ها باید به دنبال احیاء، نظارت و رفع موانع امور ایثارگران باشند.

وی افزود: به دلیل اهمیت موضوع ایثارگران لازم است این جلسات به طور متوالی با حضور استاندار و یا معاونین او  در جهت هم افزایی و فعالیت دستگاه های اجرایی در استان تشکیل شود.

مشاور وزیر امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و ایثارگران به عنوان متولی این حوزه نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی است و استاندار می تواند در دستگاه ها برای حل مشکلات ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه جانبازان،ایثارگران و خانواده های معظم شهدا جامعه هدف بنیاد شهید هستند ،افزود: بخشی دیگر از افراد جامعه ما را رزمندگان هستند که در جنگ تحمیلی نقش اثر گذاری داشتند و اینکه به عنوان مبلغان ایثار و شهادت که جنگ را از نزدیک لمس کرده اند که باید از آنان برای روایت جنگ بهره گیری کرد.

یاوند عباسی در تعریف رزمندگان گفت:رزمنده به کسی اطلاق می شود که در راه تکوین دفاع و حفظ ارزش ها و کیان جمهوری اسلامی ایران استقلال و تمامیت ارضی کشور،مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار با تایید مراجع ذیصلاح به طور فعال حضور یافته باشند.

وی ادامه داد:بر اساس این تعریف و اعمال تبصره رزمندگان موضوع این بند در استفاده از تسهیلات این قانون که شامل ایثارگران می باشد مستثنی بوده و دولت موظف است اقدامات قانونی لازم را در جهت رسیدگی به امور آنان به عمل آورد.

وی افزود: برای ایثارگران در کشور قانون کم نداریم، البته متاسفانه بخش اعظم آن قوانین غیرکاربردی، متعارض و بی‌خاصیت و قوانینی است که زمان آنها گذشته و امروز کاربرد ندارد؛ قوانینی هم که برای خدمت رسانی وجود دارند خالی از مشکل نیستند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: به دنبال کار نهادینه شده و ساختارمند هستیم که شوراهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بتوانند اهداف و برنامه‌ها را در رگه های تمام سیستم‌های اجرایی استان جاری کنند و نسبت به آن توجه داشته باشند.

یاوند عباسی ابلاغ قانون جامع و تصویب سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان را از اقدامات مهم دولت دوازدهم در حوزه ی ایثارگران برشمرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.