به گزارش ایرنا محسن شکوری روز یکشنبه در جلسه بررسی سامانه سیما و یکپارچه سازی املاک کشور که در استانداری لرستان برگزار شد اظهار کرد: سامانه سیماک یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی در دولت الکترونیکی در حوزه املاک است.
وی در خصوص این سامانه گفت: سیماک یک سامانه سالم سازی و شفاف سازی اقتصاد است.
مجری پروژه اقتصاد مقاومتی سیماک در شرکت پست جمهوری اسلامی ایران افزود: این سامانه از جمله یکپارچگی و اشتراک گذاری اطلاعات املاک، شفاف سازی فرآیندها و پایان امضاهای طلایی، خدمات فراگیر دولت الکترونیک در شهرها و روستاها، مهار زمین خواری و تغییر غیر مجاز کاربری، امکان ارزیابی و مقایسه عملکرد دستگاه ها را فراهم کرده است.
به گفته وی 400 هزار نفر در این زمینه در سطح کشور باید آموزش ببینند و 28 دستگاه های اجرایی در هر استان درگیر سامانه سیماک می‌شوند.
شکوری گفت: سالانه 34میلیون فقره استعلام املاک از سطح کشور انجام می گیرد.
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری لرستان نیز در این جلسه تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند نسبت به سامانه سیماک پای کار باشند زیرا این سامانه یکی از کارهای موثر و خوب دولت الکترونیک در بحث املاک است.
گودرز امیری یادآور شد: از دستگاههای اجرایی لرستان انتظار می رود که افراد توانمند آن دستگاه را برای آموزش سامانه سیماک معرفی کنند.
9872/6060
حبرنگار :اله یار محمودی فر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.