به گزارش خبرنگار ایرنا ، این طرح برای شهر ساری با 30 درصد ، بابل 95 و رامسر نیز با 35 درصد پیشرفت فیزیکی از سال 93 تاکنون به دلیل مشکل اعتباری متوقف مانده است.
مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی مازندران سه شنبه شب در نشست شورای اسلامی شهر ساری گفت که تهیه طرح ریز پهنه بندی زلزله برای شهرهای ساری ، بابل و رامسر از سال 91 آغاز شد.
سید عباس رهگشا اعتبار مصوب برای اجرای این طرح را برای سه شهرستان حدود 22 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی افزود : سالانه حدود 300 زمین لرزه در مازندران ثبت می شود که 90 درصد آنها زیر 3 ریشتر هستند.
رهگشا گفت که از سال 91 تاکنون حدود یک هزار و 500 زمین لرزه در مازندران به وقوع پیوست که یک زلزله بالای 5 ریشتر ، 18 زلزله بالای 4 ریشتر و بقیه نیز کمتر از 3 ریشتر بود.
وی با اشاره به وجود سابقه وقوع زمین لرزه مخرب در مازندران در هر دوره 10 ساله ، تهیه طرح ریز پهنه بندی زلزله را برای این استان ضروری دانست.
طبق قراردادی که میان شهرداری شهرهای بابل ، ساری و رامسر با اداره کل راه و شهرسازی مازندران منعقد شد از 22 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تهیه طرح ریز پهنه زلزله 40 درصد از سوی شهرداری ها و بقیه از محل اعتبار مدیریت بحران باید تامین شود.
بر اساس گزارش های موجود ، شهرداری های ساری و رامسر تاکنون اعتبارات تعهده شده را پرداخت نکرده اند.
** سهم چهار میلیارد ریالی شهرداری ساری
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران هم در این نشست گفت که تهیه طرح ریز پهنه بندی زلزله برای شهرهای ساری، بابل و رامسر به دلیل تراکم جمعیت و قرارگیری بر روی دو نوار گسل شمال البرز و خزر ضروری است.
علی اصغر احمدی افزود : با این رویکرد تهیه طرح برای این شهرها با تعیین سهم اعتباری 60 درصدی برای دولت و 40 درصدی برای شهرداری ها در اختیار مشاور قرار داده شد ولی شهرداری ساری تاکنون هیچ مبلغی از اعتبار چهار میلیارد ریالی را پرداخت نکرد.
وی ادامه داد : مدیریت بحران استانداری طبق توافق حدود 50 درصد از اعتبار مورد تعهد را پرداخت کرد و با پیگیری مقرر شد شهرداری ساری نیز در 2 قسط 2 میلیارد ریالی این بودجه را در سال 96 و 97 تخصیص دهد.
احمدی با انتقاد از تاخیر در تهیه طرح ریز پهنه بندی زلزله برای شهرهای مازندران گفت که در سال گذشته شهرداری ساری 660 میلیارد ریال اعتبار از محل مدیریت بحران دریافت کرد و می توانست از این محل به تعهداتش عمل کند.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری نیز با انتقاد از پرداخت نشدن سهم شهرداری این شهر ، پرسید : شهرداری ساری با این همه درآمد چگونه در پنج سال اخیر نتوانست 4 میلیارد ریال اعتبار طرح ریز پهنه بندی زلزله را پرداخت کند؟
اسفندیار عشوری افزود : باید شهرداری اعتبار این طرح را هر چه سریع تر تقبل کند تا طرح بموقع تهیه و اجرایی شود.
بر اساس گزارش عضو هیات علمی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله ایران شهر ساری در فاصله 3.5 کیلومتری گسل شمال البرز و 37 کیلومتری گسل خزر قرار دارد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.