مازیار جهانبخشی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با بیان اینکه تعداد طبقات هر ساختمان باید متناسب با حد گذر خیابان ها باشد گفت: شهرداری اهواز به دلیل عدم توانایی در درآمدزایی، به تراکم فروشی در یک منطقه خاص روی آورد.
عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه این رویه باید از بین برود تصریح کرد: به دنبال ایجاد بسته های تشویقی مانند کاهش درصد عوارض برای سایر نقاط شهر که ساخت و ساز در آنها کمتر رونق گرفته ،هستیم تا علاوه بر رشد منطقه ای شاهد کاهش تراکم فروشی باشیم.
وی با اشاره به اینکه به معاونت شهرسازی نیز درخصوص مدیریت این امر تذکر داده شده گفت: از یکسو زیرساخت های شهری برای پذیرش حجم بالایی از جمعیت ضعیف است و از سویی دیگر شهرداری همچنان به درآمدهای حاصل از ساخت و ساز نیاز دارد از همین رو می توان پیشنهاد ساخت برخی واحدهای دوبلکس در ساختمان های چند طبقه را داد تا علاوه بر کاهش تراکم در هر ساختمان درآمدهای شهرداری تامین شود.
عضو شورای شهر اهواز در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه از ظرفیت عظیمی مانند رودخانه کارون به درستی استفاده نشده اظهار کرد: نه تنها از این فرصت استفاده نشده بلکه رودخانه کارون توسط عوامل مختلف آلوده شده است.
وی علت اصلی عدم توسعه جاده ساحلی اهواز را قوانین سخت گیرانه بر سر راه سرمایه گذاران خواند و افزود: هر سرمایه گذاری که قصد ایجاد فعالیت در به کلانشهر اهواز را دارد باید از 25 دستگاه مختلف استعلام بگیرد که همین امر باعث طولانی شدن زمان صدور مجوز می شود.
جهانبخشی با اشاره به اینکه این امر باعث دلسردی سرمایه گذاران می شود اظهار کرد: با چند سرمایه گذار در تهران رایزنی هایی برای وورد به اهواز صورت گرفت اما همچنان به دلیل قوانین سخت گیرانه موانعی وجود دارد.
وی با بیان اینکه مجوز فعالیت بخش خصوصی پس از طی شدن 150 فرآیند مختلف صادر می شود خاطر نشان کرد: همین امر باعث بی انگیزگی سرمایه گذاران می شود، اگر تشریفات اداری کاهش یابد قطعا باوجود ظرفیتی مانند کارون می توان شاهد یک شهر نمونه بود.
به گزارش ایرنا، چندی پیش طرحی جدید توسط شهرداری منطقه دو اهواز با عنوان اعطای تراکم بیشتر و اضافه شدن یک طبقه به طبقات واحدهای کنونی ابلاغ شد که انتقادات بسیاری را در پی داشت.
نبود تعادل بین جمعیت ساکن و خدمات شهری و زیرساخت ها، مشکلات ترافیکی و کمبود پارکینگ و ایجاد ازدحام در نقاط خاص شهری، بروز انواع آلودگی های زیست محیطی و ترافیکی، مشکلات مربوط به سیمای شهری و احتمال افزایش تلفات انسانی و غیرانسانی در ارتباط با خطرات حوادث غیرمترقبه همچون زلزله می تواند از آثار منفی تراکم فروشی مازاد باشد.
6002
خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.