به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد روز شنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد 9 دی در امامزاده یحیی (ع) ساری افزود : همه باید به وظبفه خود در قبال اهداف انقلاب اسلامی ثابت قدم باشیم ، چرا که صبر و ظفر با هم محقق می شود.
وی بر ضرورت وظیفه شناسی در کنار تحمل مشکلات و ثابت قدم ماندن در مسیر اهداف انقلاب تاکید کرد و گفت : براداران و خواهرانی که زندگی مشترک را تازه آغاز کرده اید ، در راه زندگی با صبر ثابت قدم باشید.
ابوترابی فرد با تاکید بر این نکته که ' باید در تحصیل هم صبور باشید ' ، افزود : چرا که شهیدان انقلاب ، هشت سال دفاع مقدس ، شهدای ترور بویژه شهدای هسته ای با صبر و تلاش ، استوار و ثابت قدم ، اهداف انقلاب اسلامی را محقق کردند.
نائب رئیس مجلس نهم گفت : بدون صبر در کنار هم نمی توانیم به نتیجه برسیم ، همه باید اهل صبر باشیم ، صبر فردی ، جنگیدین با هوا و هوس و ایستادگی در مقابل دشمنان عامل موفقیت انقلاب اسلامی و پشت سر گذاشتن فراز و نشیب هاست.
وی با اشاره به این که سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی قدرتمند اهل صبر بودند و هستند تا امروز قدرت خلق شده است ، افزود :
ملت اسلام باید صابر باشد تا پیروز شود و یقین بدانید دشمن همیشه بر طبل اختلاف امت اسلامی می کوبد.
** گام های سه گانه انقلاب اسلامی
ابوترابی فرد با فراخوان جریان های سیاسی به پیشه کردن صبر و تحمل ، گفت : اقتصاد ایران و معضلات اجتماعی نیز با صبر جمعی راه حل خود را پیدا کرده و حل و فصل می شود و جریانات سیاسی نیز باید صبور باشند.
وی افزود : دشمنان ما نیز اهل صبر شده اند و نمونه آن غده سرطانی رژیم صهیونیستی است که همچنان با صبر و استقامت برای رسیدن به اهداف شوم خود پافشاری می کند .
او ادامه داد : امروز انقلاب اسلامی در آغاز راه است ، فقط 40 سال از عمرش می گذرد ، در حالی که دشمنان ما با قدمت 400 تا 500ساله انواع جنگ ، تحریم های اقتصادی و سیاسی را بر کشورهای منطقه آسیا تحمیل کرده و همچنان در حال فعالیت هستند و همواره بر ملت و ثروت این ملت ها تجاوز می کنند .
عضو هیات عالی حل اختلاف قوای سه گانه به اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گام نخست و دوم تحقق انقلاب اسلامی و ساماندهی آن بوده است که با قدرت انجام شد ، گفت : امروز گام سوم دولت اسلامی در حال شکل گیری است .
وی گفت: همه آحاد مردم و مدیران و تصمیم گیران کشور باید بر اساس آموزه های دینی و قرآنی این گام را بردارند.
او با اشاره به این نکته که برای شکل گیری دولت اسلامی در آغاز راه قرار داریم ، بیان داشت : دولت اسلامی مقدمه ای برای جامعه اسلامی است ، باید مراقب دسیسه و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی باشیم.
ابوترابی فرد گفت : در گام های نخست و دوم سیلی زیادی به دشمنان خورد و به همین دلیل آنان ساکت نخواهند نشست و دغدغه اصلی مقام معظم رهبری صبر جمعی ایران و ملت جهان جهان اسلام است مع باید پیوندهای مردمی را مستحکمتر کنیم ، یعنی پیوند بین دانشگاهیان با حوزه ، نیروهای های مسلح ، اصناف ، کشاورزان و صنعتگران باید عمیق تر شود تا جامعه اسلامی یکدست شکل بگیرد.
** 9 دی ، پیوند امت اسلامی با مقم معظم رهبری
ابوترابی فرد بر ضرورت وحدت در کشور تاکید کرد و گفت : باید نقد برای افزایش قدرت یکدیگر باشد نه برای تضعیف چرا که تضعیف دیگران تضعیف خویشتن است و در نتیجه جامعه اسلامی تضعیف می شود.
نایب رئیس دوره نهم مجلس افزود : باید دست در دست یکدیگر قرار داده و افراد جامعه را پیوند بدهیم ، پیوند امت و امام عامل موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس و قدرت مدافعان حرم و در نتیجه امنیت بی نظیر امروز جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اظهار این که 9 دی روز تجدید بیعت و پیوند استوار و ناگسستنی امت با رهبری است ، گفت : این سرمایه را باید ارج بنهیم و امروز جمهوری اسلامی به واسطه این پیوند مستحکم امت با امام و رهبری ، چشم دشمنان را در آورده است.
ابوترابی فرد به اهمیت گسترش رابطه قوی نیروهای مسلح ، توان نظامی و تجهیزات دفاعی در رسیدن به جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود : امروز به واسطه درایت فرماندهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر نظم و انضباط بی نظیر ،قدرت بازدارنده دفاعی ایران مثال زدنی شده است.
او ادامه داد : آسمان و زمین ایران امن ترین منطقه است و اصلی ترین عامل این امنیت علاوه بر پیوند امت با رهبری ، قدرت بازدارند امکانات و تجهیزات پیشرفته دفاعی است.
ابوترابی فرد گفت : امروز به واسطه وجود تجهیزات نظامی هیچ کشوری نمی تواند به سرزمین ایران نگاه چپ کند ، چراکه قدرت بازدارنده دفاعی ایران بی نظیر شده است.
وی افزایش تقوا در جامعه اسلامی را رسالت انقلاب اسلامی دانست و افزود : چرا که انقلاب ایران محصول تقوا امت و امام بوده است.
او ادامه داد : مشکلاتی که با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم ، در تمام کشورهای جهان وجود دارد و امیدواریم با صبر فردی و جمعی و تحکیم پیوند ها بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور فائق بیائیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم قرائت قطعنامه سراسری تجدید میثاق با رهبری قرائت شد . همچنین شرکت کنندگان در این مراسم شعارهائی مانند ' مازندران بیداره با فتنه گران بیزاره ' ، ' الله و اکبر ' و 'لبیک یا خامنه ای' سر دادند.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.