حسن انوشه پنجشنبه شب در همایش ' شب بنیاد مازندران پژوهی ' در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود : تنظیم دانشنامه مازندران که از سال 95 آغاز شده است تا یک سال ونیم آینده به اتمام خواهد رسید.
وی گفت : دانشنامه مازندران در چاپ اول با پنج هزار مقاله در سه جلد و سه هزار صفحه به چاپ خواهد رسید.
او افزود : تهیه و تنظیم دانشنامه مازندران فواید زیادی برای این استان دارد که می توانیم به واسطه آن به جوانان و دولتمردان داشته ها و نداشته های خود را بشناسانیم.
انوشه گفت : بدون تردید تهیه و تنظیم دانشنامه معایبی هم به همراه دارد که باید هوشیار باشیم که در دام تعصب گرفتار نشویم.
وی افزود : تعصب در بحث علمی هیچ جایگاهی نخواهد داشت و اینکه عده ای در حال گسترش خاک مازندران هستند و اینکه با تعصب بخواهیم خاک پرستی کنیم این امر می تواند آسیب های جدی به همراه داشته باشد و استان های دیگر را تحریک کند که به هیچ عنوان زیبنده نیست.
انوشه گفت : ما با نوشتن دانشنامه به دنبال گسترش مرز مازندران نیستیم چرا که مرز و بوم ما تا انتهای فرهنگ ایران زمین است.
وی با اعلام این که هم اکنون 30 نفر در کتابخانه امامزاده یحیی بابل به عنوان دفتر بنیاد مازندران پژوهی همکاری دارند ، افزود : هر چند به دنبال جمع آوری سیاهی لشکر نیستیم اما هر انسان متخصصی که فکر می کند که به ما می تواند کمک کند آماده همکاری هستیم و دستانشان را به گرمی می فشاریم.
مسئول تهیه دانشنامه مازندران گفت : امروز باید از خیر شهرمان دکتر ' علی شافی ' قدردانی کنیم که با هزینه شخصی خود به فکر تاسیس بنیاد مازندران پژوهی افتاد که این بنیاد با کمک این خیر نیکوکار در حال تهیه و تنظیم دانشنامه مازندران است.
استاد حسن انوشه متولد 1323 از شهرستان بابل است که در سال 1344 در رشته زبان و ادبیات عرب در دانشگاه تهران پذیرفته شده است و با چاپ کتاب 9 جلدی دانشنامه زبان فارسی در جهان از شهرت بین المللی برخوردار شده است.
همچنین ترجمه پنج جلدی تاریخ کمبریج از دیگر آثار فاخر این پژهشگر و مترجم مازنی است .
خبرنگار : زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7328/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.